عبدالله مومنی در پی مختومه شدن پرونده اتهامی، از زندان آزاد شد

فضل‌الله مومنی، برادر عبدالله مومنی، فعال سیاسی زندانی، از آزادی برادرش و مختومه شدن پرونده او خبر داد.

او یکشنبه ۱۸ شهریور ماه در گفت‌وگو با «شبکه شرق» اعلام کرد که آقای مومنی با پذیرش اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور و کاهش مدت حبس آزاد شده است.

فضل‌الله مومنی به شبکه شرق با اشاره به این که برای اتهام اعلامی علیه عبدالله مومنی، شش ماه تا یکسال حبس در نظر گرفته شده است، افزود: «تاکید قانون بر این است که در صورت صدور حکم حداکثر حبس برای فرد، دلیل آن باید ذکر شد، شعبه بدوی اینکار را نکرده بود و به دنبال اعاده دادرسی صورت گرفته و با پذیرش اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور حکم آزادی او صادر و پرونده مختومه شد».

عبدالله مؤمنی، فعال سیاسی، ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ برای اجرای حکم یک‌ سال حبس تعزیری خود به زندان اوین تهران منتقل و با برخورد فیزیکی زندانبان‌ها همراه شد.

بیشتر در این باره: عبدالله مومنی پس از «عدم تمدید مرخصی» به زندان بازگشت

محاکمه این چهره سیاسی و صدور حکم یک سال زندان برای او به‌دلیل حضور و سخنرانی در نشست مجازی «گفت‌وگو برای نجات ایران» صورت گرفته است.

این نشست در پی بیانیه میرحسین موسوی، رهبر جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸، برگزار شد که از حصر خانگی آن را نوشت و منتشر کرد و در آن خواستار برگزاری همه‌پرسی و تاسیس مجلس موسسان شده بود.

عبدالله مؤمنی پیش از این نیز در پی اعتراضات سال ۱۳۸۸ به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری پنج سال را در زندان گذراند.

نامه او که از زندان در نخستین سال حبس‌اش منتشر شد، گویای شکنجه‌های شدید جسمی و روحی بود که در دوران بازجویی متحمل شده بود.

با استفاده از «شبکه شرق» و رادیو فردا؛ س.ب/ ع.م