عبدالله مومنی پس از «عدم تمدید مرخصی» به زندان بازگشت

عبدالله مومنی به‌دلیل حضور و سخنرانی در نشست مجازی «گفت‌وگو برای نجات ایران» به یک‌سال حبس محکوم شده است

حمیدرضا مومنی، فرزند عبدالله مومنی، زندانی سیاسی که اکنون همسرش به سرطان مبتلا شده است، می‌گوید پدرش به‌دنبال عدم تمدید مرخصی به زندان بازگشته است.

پسر این زندانی سیاسی روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ در شبکهٔ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «کاش مسئولان پیش خود به تناسب مرخصی پنج روزه با این بیماری سخت فکر کنند».

آقای مومنی در ادامه نوشت: «دستور بازگشت ایشان درشرایطی صادر شد که مادرم با آمدن او امید تازه‌ای گرفته بود و فکرمی‌کرد لااقل در چند جلسه ازشیمی درمانی، پدر درکنارش خواهد بود».

عبدالله مؤمنی، فعال سیاسی، ۲۷ دی‌ماه پارسال برای اجرای حکم یک‌سال حبس تعزیری خود به زندان اوین تهران منتقل شد، رخدادی که با برخورد فیزیکی زندانبان‌ها با او همراه شد.

محاکمه این چهره سیاسی و صدور حکم یک سال زندان برای او به‌دلیل حضور و سخنرانی در نشست مجازی «گفت‌وگو برای نجات ایران» صورت گرفته است.

این نشست در پی بیانیه میرحسین موسوی، رهبر جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸، برگزار شد که پارسال از حصر خانگی آن را نوشت و منتشر کرد و در آن خواستار برگزاری همه‌پرسی و تاسیس مجلس موسسان شده بود.

عبدالله مؤمنی پیش از این نیز در پی اعتراضات سال ۱۳۸۸ به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری پنج سال را در زندان گذراند.

نامه او از زندان که در اولین سال حبس وی منتشر شد، گویای شکنجه‌های شدید جسمی و روحی بود که در دوران بازجویی متحمل شده بود.