کانادا به ۲۰ هزار شهروند «آسیب‌پذیر» افغانستان پناهندگی می‌دهد

در پی حملات طالبان، هزاران شهروند افغانستان آواره شده‌اند

وزیر مهاجرت کانادا روز جمعه اعلام کرد که به دنبال پیشروی سریع نیروهای طالبان در افغانستان، کشورش قصد دارد به بیش از ۲۰ هزار شهروند «آسیب‌پذیر» این کشور پناهندگی دهد.

به گزارش رویترز، مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، روز جمعه، ۲۲ مرداد گفت که این برنامه شامل رهبران زن، فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و اقلیت‌های مذهبی و جنسی است.

او همچنین گفت که هزاران افغان مانند مترجمان، کارکنان سفارت که با دولت کانادا همکاری می‌کردند و خانواده‌های آن‌ها نیز تحت پوشش این برنامه حمایتی قرار خواهند گرفت.

آقای مندیچینو بدون اشاره به جزئیات بیشتر و جدول زمانی مشخص گفت که این قانون شامل افرادی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند و آن‌هایی که پیشتر به کشورهای همسایه گریخته‌اند نیز می‌شود.

در همین حال وزیر دفاع کانادا نیز بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که برخی نیروهای ویژه کانادایی برای انجام این جابه‌جایی‌ها در افغانستان در حال تلاش هستند.

به دنبال پیشروی سریع نیروهای طالبان در ولایت‌های مختلف افغانستان و تصرف چندین شهر بزرگ این کشور، بسیاری از شهروندان این کشور برای نجات جان خود و خانواده‌هایشان راهی مرزهای ایران و پاکستان شده‌اند.

اتحادیه اروپا نیز به تازگی درباره آواره شدن حدود ۴۰۰ هزار افغان در پی موج تازه حملات طالبان هشدار داده بود.