سقوط ۲۹ مهاجر افغان به یک چاه دو کشته بر جای گذاشت

عکسی که از نجات مهاجران افغانستانی که به یک چاه در بندرعباس سقوط کردند، منتشر شده است

در پی سقوط ۲۹ مهاجر غیرمجاز افغانستانی در یک چاه در بندرعباس، دو نفر کشته و ۲۷ نفر زخمی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این شهروندان افغانستانی شامگاه ۱۷ خرداد پس از دریافت فرمان ایست و بازرسی «حین تردد غیرقانونی» در محور منوجان به بندرعباس به این چاه سقوط کردند.

خبرگزاری ایلنا روز پنج‌شنبه، ۲۰ خردادماه، به نقل از منابع کارگری خود نوشت که این ۲۹ نفر در جریان «تعقیب و گریز» و «به دلیل تاریکی یک به یک به داخل چاهی سقوط کردند».

به گفته رضا فلاح، مدیر هلال احمر کرمان، عملیات نجات این کارگران سه ساعت طول کشیده و دو نفر از این افراد در دَم جان باختند.

هر از گاهی کشته و زخمی شدن مهاجران غیرمجاز افغانستانی در ایران خبرساز می‌شود، اما این اخبار بیشتر مربوط به تصادفات جاده‌ای‌‌ در حین تردد غیرقانونی در محورهای شرقی و مرکزی ایران است.

بیشتر مهاجران غیرمجاز افغانستانی و پاکستانی با هدف پیدا کردن کار در ایران یا رفتن به کشورهای همسایه‌ غرب ایران از جمله ترکیه و درخواست پناهندگی با روش‌های مشابهی وارد خاک ایران می‌شوند.

مجلس ایران اوایل آذرماه ۹۹ از رای‌گیری طرحی خبر داده بود که در صورت تصویب نهایی، برای اتباع خارجی غیرمجاز، مجازات ۲۵ سال حبس و جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته خواهد شد.