ایران، سازمان مجاهدین خلق و اسرائیل را به حمله سایبری به آلبانی متهم کرد

مرکز ملی فضای مجازی جمهوری اسلامی در واکنش به حملات سایبری ایران به آلبانی، سازمان مجاهدین خلق و اسرائیل را به انجام این حملات متهم کرد.

در بیانیه مرکز یاد شده، دست‌داشتن ایران در این حملات، «روایت‌سازی‌های جعلی» توصیف شده است که به گفته آن، در چارچوب «ایران‌هراسی سایبری و زمینه‌سازی برای اقدامات خصمانه سایبری و غیرسایبری» صورت می‌گیرد.

دولت آلبانی تاکنون دوبار از حمله سایبری هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران به سامانه‌های دولتی و زیرساخت‌های این کشور خبر داده و روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرده است.

این حمله با محکومیت‌های شدید بین‌المللی مواجه شده و وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز وزیر و وزارت اطلاعات ایران را در رابطه با این حمله سایبری تحریم کرده است.

جمهوری اسلامی ایران دست‌داشتن در این حملات را رد کرده و آن را «بهانه‌های مضحک» برای «ماجراجویی سیاسی» علیه تهران توصیف کرده و نسبت به آن هشدار داده است.

بیانیه مرکز ملی فضای مجازی جمهوری اسلامی که چند روز پس از انتشار این اخبار صادر شده، مدعی است که «تاکنون شواهد و ادله فنی و حقوقی کافی و معتبر از سوی کشورهای مدعی [حمله سایبری ایران] ارائه نشده، [و به همین دلیل] اعتبار ادعاهای آن‌ها را مخدوش می‌کند».

در این بیانیه آمده که «در فضای سایبری این امکان وجود دارد که کشور یا گروه‌‌های ثالث حملات را به‌ صورت ساختگی و با آدرس‌دهی دروغین به گونه‌‌ای صورت دهند که به کشور دیگری منتسب شود».

مرکز فضای مجازی جمهوری اسلامی از این‌که کشورهای غربی، حملات سایبری به «شبکه توزیع سوخت، سامانه‌های بنادر و راه‌آهن، سازمان‌های رسانه‌ای مانند صداوسیما، سامانه‌های مدیریت شهری و به‌ویژه حملات سایبری مخاطره آمیز علیه تأسیسات هسته‌ای» ایران را محکوم نکردند، انتقاد کرده است.