امیر تتلو، خواننده، در ترکیه بازداشت شد

امیرحسین مقصودلو، معروف به تتلو

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های داخلی امیرحسین مقصودلو، خواننده معروف به «امیر تتلو» شامگاه شنبه ۱۱ آذر در ترکیه بازداشت شد.

خبرگزاری ایلنا خبر می‌دهد که پلیس ترکیه او را به دلیل شکایت کنسولگری ایران در استانبول بازداشت و به بازداشتگاه منتقل کرده است.

به نوشته ایلنا و روزنامه‌های داخلی ایران، اتهام این خواننده پاپ «فحاشی به اعضا و کارکنان کنسولگری ایران در استانبول» اعلام شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، دادستان استانبول قرار است امروز یک‌شنبه، ۱۲ آذر، درباره تعداد روز بازداشت تتلو رأی صادر کند.

روزنامه «وقت صبح» به نقل از گرداننده کانال تتلو در یوتیوب صبح یک‌شنبه گفته است از آنجایی که تتلو با شکایت رو‌به‌رو است به راحتی به ایران بازگردانده نمی‌شود و باید برای او دادگاه برگزار شود.

در روزهای گذشته ویدئوهایی از امیر تتلو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که او در فرودگاه دیده می‌شد و برخی منابع از قصد او برای بازگشت به ایران خبر داده بودند.

امیر تتلو از جمله خوانندگان پرحاشیه ایرانی است که علاوه بر محتواهایی جنجالی در ترانه‌هایش، پست‌ها و ویدئوهای جنجال‌برانگیزی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری پیشین ایران، انتشار ویدئویی از تتلو در کنار ابراهیم رئیسی، نامزد اصلی اصولگرایان جنجال‌برانگیز شد و انتقاد بسیاری از هواداران آقای رئیسی را برانگیخت.

بیشتر در این باره: اینستاگرام اکانت تتلو را بست 

شبکه اجتماعی اینستاگرام اردیبهشت ۱۳۹۹ حساب کاربری این خواننده را بست.

این اتفاق پس از آن رخ داد که این خواننده ساکن ترکیه در چند استوری نوشت که قصد دارد «حرم‌سرای سلطان» راه‌اندازی کند و از دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله خواست که به «حرمسرای» او بیایند.


با استفاده از گزارش‌های همشهری‌آنلاین، وقت صبح و رادیوفردا؛ ف.ع/ پ.پ