امیرمحمد خوش‌اقبال، از دیگر متهمان پرونده «اکباتان»، موقتاً آزاد شد

امیرمحمد خوش‌اقبال‌، از متهمان پرونده «اکباتان»

امیرمحمد خوش‌اقبال، یکی دیگر از دیگر متهمان پرونده «اکباتان»، به‌طور موقت آزاد شد.

بر اساس اطلاعات رسیده به رادیوفردا، آزادی موقت آقای خوش‌اقبال‌ پس از تأمین وثیقه صورت گرفته است.

پرونده اکباتان، آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری و در ارتباط با کشته شدن یک نیروی عضو «بسیج» به نام آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان تهران تشکیل شد.

به این ترتیب از هشت متهم اصلی پرونده اکباتان، چهار نفر آزاد شدند.

در هفته سوم بهمن علیرضا کفایی، علیرضا برمرز پورناک و حسین نعمتی سه متهم دیگر این پرونده آزاد شده بودند. برای امیرمحمد خوش‌اقبال، هم قرار وثیقه صادر شد اما او به دلیل عدم تأمین وثیقه در زندان ماند.

بیشتر در این باره: شماری از بازداشت‌شدگان پرونده «اکباتان» به‌طور موقت آزاد شدند

مقامات انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی در آبان ۱۴۰۱ اعلام کردند که در ارتباط با این پرونده بیش از ۵۰ نفر بازداشت شدند و برای ۱۴ نفر از آنها کیفرخواست صادر شد.

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی پیشتر اتهامات بازداشت‌شدگان را «محاربه»، «مشارکت در قتل» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» اعلام کرده بود.

بر اساس قوانین کیفری جمهوری اسلامی، اتهام محاربه می‌توان حکم اعدام را برای متهمان در پی داشته باشد.

حساب کاربری «شهرک اکباتان» که از زمان شروع اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به پوشش اخبار این منطقه می‌پردازد، ۱۸ بهمن اعلام کرده بود که هشت متهم پرونده «اکباتان»، در اتهام قتل، مجرم شناخته نشدند و قرار است با قرار وثیقه آزاد و منتظر برگزاری دادگاه شوند.

بنا بر اعلام این منبع، چهار نفر از متهمان که دادگاه انقلاب پیشتر برای آن‌ها کیفرخواست محاربه صادر کرده بود تا روز تشکیل دادگاه به ریاست «قاضی صلواتی» در زندان خواهند ماند.

به گزارش شهرک اکباتان، نوید نجاران، میلاد آرمون، مهدی حسینی و مهدی ایمانی این چهار نفر هستند.