تتلو به ۱۵ سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوهٔ قضائیه گفت نه تنها به امیر تتلو در زندان تسهیلاتی داده نشده بلکه او به دلیل «رفتار خلاف قانون مشمول تنبیهات انضباطی شده است»

سخنگوی قوهٔ قضائیه جمهوری اسلامی می‌گوید امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو، خواننده، به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

اصغر جهانگیر یک‌شنبه ۲۲ مهر در نشست خبری این قوه در پاسخ به آخرین وضعیت پروندهٔ این خواننده گفت او در پرونده‌ای با اتهام «توهین به مقدسات» به پنج سال حبس و در پرونده‌ای دیگر به اتهام «تشویق به فساد و فحشا» به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

آقای جهانگیر در ادامه با تکذیب اخبار مطرح‌شده در مورد داده‌ شدن «تسهیلات» به آقای مقصودلو گفت این خواننده همچنان در زندان است.

او در ادامه اعلام کرد: «زندان نه تنها تسهیلاتی خلاف قانون به او نداده و از آن بهره‌مند نشده بلکه به دلیل رفتار خلاف قانون مشمول تنبیهات انضباطی شده است.»

بیشتر در این باره: ادعای وکیل تتلو: «دولت‌های متخاصم» برای افرادی مثل او «فرش قرمز» پهن کرده‌اند

رسانه‌های ایران روز ۱۲ آذر پارسال خبر دادند که پلیس ترکیه تتلو را به دلیل «شکایت کنسولگری» ایران در استانبول به اتهام «فحاشی به اعضا و کارکنان کنسولگری» بازداشت کرده است.

در گزارشی که خبرگزاری فارس پس از دستگیری امیرحسین مقصودلو منتشر کرد «دایر کردن قمارخانه، سایت شرط‌‌بندی، ترغیب، تطمیع یا تهدید افراد جهت دست‌یابی به محتویات مستهجن یا تسهیل آن و تحریک و ترغیب افراد خصوصاً نسل جوان به ارتکاب جرائم منافی عفت و انحرافات جنسی و تشویق مردم به فساد و فحشا» از جمله اتهامات تتلو ذکر شده بود.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، نیز مدعی شد که «شکایت‌های متعددی» علیه این خواننده ثبت شده است که شماری از آنها «نوجوانان زیر ۱۸ سال و خانواده‌هایشان» هستند.

بیشتر در این باره: امیر تتلو در جلسه دوم دادگاه، مالکیت سایت «شرط‌ بندی» را رد کرد

این خبرگزاری هم‌چنین ادعا کرده بود که این نوجوانان پس از حضور در «محل زندگی» این خواننده در استانبول، از او در ایران شکایت کرده‌اند.

اما آنچه رسانه‌های ایران از هر سه جلسه برگزار شده برای رسیدگی به اتهامات تتلو منتشر کردند، بیشتر مربوط به تولید آثار او، مواد مخدر و راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی بود.

امیرحسین مقصودلو در جلسه آخر محاکمه خود اعلام کرده بود «قطعاً اشتباهاتی» داشته و مانند جلسات قبلی «عذر‌خواهی» کرد.

او در مورد اتهام ترویج مواد مخدر مدعی شد که قصد داشته است برای کسانی که به الکل و مواد مخدر آلوده بودند «جایگزین گیاهی» معرفی کند که ضرر کمتری دارد و افزود: «اشتباهم را می‌پذیرم.»

با استفاده از گزارش‌های ایسنا و رادیو فردا؛ پ.م/ پ.پ