پدر مهسا امینی: گزارش اولیه پزشکی قانونی دروغ است

امجد امینی، پدر مهسا

امجد امینی، پدر مهسا امینی، روز چهارشنبه،‌ ۳۰ شهریور، گزارش اولیه پزشکی قانونی را «دروغ» خواند و بار دیگر هر گونه سابقه بیماری و عمل جراحی در فرزند جان‌باخته‌اش را رد کرد.

آقای امینی در مصاحبه‌ای که با بی‌بی‌سی فارسی داشت بار دیگر تاکید کرد که دخترش «بیشترین بیماری‌ای که داشته سرماخوردگی» است.

تاکید دوباره امجد امینی پس از انتشار گزارش اولیه پزشکی قانونی منتشر می‌شود که مدعی شده «هیچ گونه آثاری از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت و آثار کبودی در اطراف چشم‌ها و شکستگی در قاعده جمجمه مهسا امینی مشاهده نشده است.»

به گفته مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، همچنین یک پرونده موجود است که نشان می‌دهد خانم امینی در سال ۱۳۸۶ که هشت ساله بوده در بیمارستان «بستری» بوده و در یکی از بیمارستان‌های تهران، جراحی مغز داشته است.

امجد امینی در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی فارسی همچنین گفت که جسد دخترش در بیمارستان به صورتی پیچیده شده بود که صورت او بدرستی مشخص نبود ولی پاهای او «کبود بود».

وی در عین حال گزارش خبرگزاری فارس مبنی بر «بیهوشی» چندباره دخترش در محل کارش را نیز رد کرده و گفت که مهسا «فقط دو ماه بود که در یک مغازه این پاساژ شاغل شده بود و چندین مورد بیهوشی در این مدت کوتاه عملا امکان‌پذیر» نبوده است.

آقای امینی خواستار ارائه «شاهد» برای اثبات این ادعا شد.

پدر مهسا امینی روز پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با تلویزیون ایران اینترنشنال نیز گفت: «گفته شده بود گوش مهسا خونریزی کرده ولی در پزشکی قانونی به من اجازه ندادند بدن و صورت او را ببینم.»

او ادامه داد:‌ «دخترانی نیز که در بازداشت بودند با من تماس گرفتند و تایید کردند که مهسا در بازداشتگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.»

با وجود این اظهارات، فاطمه محمدبیگی، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مدعی شده این زن جوان، مورد «ضرب و جرح» قرار نگرفته و دچار «بیماری‌های زمینه‌ای» بوده است.