«حمله پهپادی» به فرودگاه بین‌المللی اربیل عراق

فرودگاه اربیل (عکس از آرشیو)

منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق می‌گویند، سه شنبه فرودگاه بین المللی اربیل که پایگاه نیروهای آمریکایی در آن قرار دارد با پهپاد هدف قرار گرفته است.

این منابع که نامشان فاش نشده به رویترز گفته‌اند، به دنبال این حمله، آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق به صدا درآمد.

به دنبال این حمله فعالیت‌های پروازی فرودگاه بین المللی اربیل متوقف شده است.

یک سخنگوی نظامی آمریکایی هم در این زمینه گفته است، این حمله ساعت ۱۱:۱۵ شب به وقت محلی صورت گرفت. بر اساس برآوردهای اولیه یک پهپاد بوده و خسارت و تلفات به همراه نداشته است.

در حالی حمله به فرودگاه اربیل روی داده است که روز گذشته نیز پایگاه عین الاسد و سفارت آمریکا در بغداد هدف حمله قرار گرفتند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است اما آمریکا گروه‌های شبه نظامی وابسته به حکومت ایران را مسئول حملات موشکی و پهپادی در خاک عراق دانسته است.

در فروردین ماه سال جاری فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق با پهپاد هدف قرار گرفت. این حمله به یک ساختمان خساراتی وارد کرد اما تلفاتی به همراه نداشت.

اما در حمله راکتی در بهمن ماه سال گذشته به اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل، در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال عراق، دست‌کم هشت تن مجروح شدند و یک نفر نیز جان باخت.