«۱۰ پلیس و سرباز» در یک حملهٔ مسلحانه در تفتان کشته شدند

گزارش‌ها از ایران حاکی از حملهٔ مسلحانه به واحدهای گشت انتظامی پلیس در گوهرکوه شهرستان تفتانِ استان سیستان‌ و بلوچستان و کشته‌شدن دست‌کم ۱۰ نفر از سربازان و نیروهای کادر فراجا است.

هنوز جزئیات این حمله و درگیری مشخص نیست، اما پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای این حمله را تأیید کرده است.

حساب کاربری وزارت کشور نیز در شبکهٔ ایکس این خبر را تأیید کرده و نوشته وزیر کشور تیمی متشکل از فرماندهان انتظامی و مقامات وزارت کشور را مأمور بررسی ابعاد این رویداد کرده است.

این حساب کاربری هنگام انتشار این خبر از هشتگ «حملهٔ تروریستی» استفاده کرده است.

به‌نوشتهٔ خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، حمله به «دو واحد گشت انتظامی در مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی» رخ داده است.

وب‌سایت خبری «حال‌وش» نیز که اخبار مربوط به بلوچ‌های ایران را پوشش می‌دهد، به‌نقل از
منابع خود نوشت «حملهٔ افراد مسلح به دو خودرو نظامی در ورودی شهر گوهرکوه باعث شد همه سرنشینان دو خودرو جان خود را از دست بدهند».

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی برای اشاره به مخالفان مسلح خود همواره از عنوان‌هایی چون «اشرار»، «معاند» و «تروریست» استفاده می‌کنند.

درگیری مسلحانهٔ مخالفان مسلح جمهوری اسلامی در استان سیستان‌ و‌ بلوچستان سابقه دارد و تاکنون تعداد قابل‌توجهی از طرفین، از جمله سربازان مرزبانی ایران، در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند.

این حمله ساعاتی پس از حملات بامداد اسرائیل به اهدافی نظامی در خاک ایران صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش‌های رسمی، تاکنون دست‌کم دو تن از نیروهای ارتش بر ثر آن کشته‌ شده‌اند.