وزارت اطلاعات از بازداشت «عوامل حمله» به خودرو صندوق رأی در سیستان و بلوچستان خبر داد

رسانه‌های ایران اعلام کردند در حمله به صندوق رأی در جنوب سیستان و بلوچستان یک سرباز وظیفه به نام فرهاد جلیل (راست) و یک گروهبان یکم مرزبانی به نام ابراهیم مرمزی کشته شدند

ادارهٔ کل وزارت اطلاعات سیستان و بلوچستان از بازداشت هشت نفر در ارتباط با حمله به خودروی صندوق رأی شهر جکیگور در شهرستان راسک در جنوب این استان خبر داد.

در این اطلاعیه به هویت افراد بازداشتی اشاره‌ای نشده است.

این اداره روز یک‌شنبه ۱۷ تیرماه با بیان اینکه این بازداشت‌ها «در ساعت چهار بامداد روز پانزدهم تیرماه» انجام شد، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این اقدام منجر به «کشف چندین قبضه سلاح و مهمات مربوطه، نارنجک، بیسیم دستی و مقادیر قابل توجهی مواد منفجره شد».

در این اطلاعیه همچنین ادعا شده که این افراد «از خاک یکی از کشورهای همسایه» هدایت شده و «در حال فراهم آوردن مقدمات برای اجرای عملیات» در روزهای بعد بودند.

بیشتر در این باره: کشته‌شدن دو مامور در حمله به خودروی صندوق رای در جنوب سیستان و بلوچستان

وزارت اطلاعات ایران نامی از این «کشور همسایه» نبرد، اما نهادهای اطلاعاتی ایران همواره نیروهای مخالف خود در سیستان و بلوچستان را متهم می‌کنند که از سوی پاکستان «هدایت» می‌شوند.

خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی بامداد شنبه ۹ تیرماه گزارش داد که در جریان تیراندازی به خودروی حامل صندوق رای در جنوب سیستان و بلوچستان دو مامور کشته شدند.

به گفتهٔ این خبرگزاری، «پس از اتمام رأی‌گیری در مسیر بازگشت صندوق‌ها به فرمانداری، اشرار مسلح ناشناس به یکی از خودرو‌های حامل صندوق اخذ رأی در محور راسک به جکیگور حمله کردند».

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان اضافه کرده است: «در این حمله پنج نفر از عوامل اجرایی و انتظامی مجروح و به مرکز درمانی منتقل شده‌اند.»

گزارش رسانه‌های ایران حاکی است که در این حمله یک سرباز وظیفه به نام فرهاد جلیل و یک گروهبان یکم مرزبانی به نام ابراهیم مرمزی کشته شدند.