«بیش از دو هزار کودک» در اسپانیا قربانی خشونت جنسی کلیسای کاتولیک شده‌اند

بر اساس گزارش کنفرانس اسقف‌های اسپانیا، یک نهاد مذهبی در این کشور، دست‌کم دو هزار و ۵۶ نفر زیر سن قانونی در اسپانیا قربانی خشونت جنسی کلیسا شده‌اند.

با این حال در سندی که از سوی این نهاد در روز پنجشنبه ۳۰ آذر منتشر شد، آمده که «واضح است تعداد واقعی قربانیان بیش از این رقم است».

این رقم بسیار کمتر از رقم ۲۰۰ هزار قربانی خشونت روحانیون مسیحی اسپانیا است که دو ماه پیش از سوی یک کمیسیون مستقل اعلام شده بود.

تحقیقات اخیر درباره میزان خشونت جنسی کلیسا علیه کودکان، اولین تحقیقات در این زمینه است و کلیسای کاتولیک اسپانیا پیشتر به‌دلیل عدم شفافیت در این زمینه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

بر خلاف فرانسه، آلمان، آمریکا و ایرلند، اسپانیا که دارای سنت قوی مسیحی است، هرگز تن به تحقیقی مستقل در مورد این موضوع نداده بود.

پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان، مرداد پارسال از مردم بومی کانادا به خاطر نقش کلیسا در مدارسی که کودکان بومی مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند، عذرخواهی کرد.

دولت کانادا اذعان کرده است که آزار جسمی و جنسی ۱۵۰ هزار کودک بومی در مدارس مسیحی این کشور که با بودجه دولتی اداره می‌شد، از قرن ۱۹ تا دهه نود میلادی، در جریان بود.

هدف از این اقدام فراموش کردن زبان و فرهنگ بومی و ادغام در جامعه کانادا بود.