واژگون شدن اتوبوس در راه کربلا جان ۲۶ زائر ایرانی را گرفت

هادی هادی‌نسب، مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری یزد، روز چهارشنبه، ۱۹ آبان‌ماه، تعداد جان‌باختگان در حادثه واژگونی اتوبوس زائران یزدی کربلا را ۲۶ نفر اعلام کرد.

پیشتر تعداد جان‌باختگان اتوبوس این زائران ۲۸ تن اعلام شده بود که به گفته مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری یزد، ناشی از ارائه آمار اشتباه سازمان آرامستان‌های یاسوج بود.

حادثه واژگونی اتوبوس زائران یزدی کربلا شامگاه سه‌شنبه در شمال استان فارس و در محور اقلید به یاسوج در نزدیکی روستای کاکان رخ داد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

هادی هادی‌نسب روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار ۲۰ نفر در هنگام تصادف، یک نفر در مسیر بیمارستان اقلید، پنج نفر هم در مسیر بیمارستان یاسوج جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری یزد، «هم اکنون ١٧ نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و چهار نفر نیز در بیمارستان اقلید بستری هستند که حال دو مصدوم این حادثه مساعد نیست.»

بنابراین بعید نیست که بر تعداد قربانیان این حادثه افزوده شود.

آقای هادی‌نسب مجموع سرنشینان اتوبوس واژگون شده را ٤٧ نفر اعلام کرد.

اسامی کشته‌کنندگان به طور دقیق و کامل اعلام نشده است.

این اتوبوس در حال انتقال زائران یزدی به مرز شلمچه برای حضور در مراسم اربعین در کربلا بود که در نزدیکی اقلید واژگون شد.

علت اصلی حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا در گردنه دژکرد فارس درمحور اقلید - یاسوج، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

سرتیپ محمدحسین حمیدی فرمانده پلیس راه ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه با اعلام این که حادثه در گردنه‌ای کوهستانی رخ داده تاکید‌ کرد: «هنوز علت حادثه مشخص نیست و تیم‌های ویژه بررسی تصادفات به محل حادثه اعزام شدند.»

در همین حال در حادثه‌ای دیگر، در پی برخورد خودرو کامیونت حامل زائران ایرانی با یک خودرو در شهر حله استان العماره کشور عراق، یک نفر کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.

سرتیپ سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی ایران دو روز پیش از این به خبرگزاری تسنیم از «افزایش ۲۰۰ درصدی خروج زائران» ایرانی برای حضور در مراسم اربعین نسبت به سال گذشته خبر داده بود.

به گفته این مقام پلیس ایران، در ۵۰ روز گذشته، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گذرنامه برای زائران اربعین صادر شده است.