جو بایدن از دیدار با محمود عباس «خودداری کرد»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

سایت اکسیوس روز چهارشنبه به نقل از منابع فلسطینی و آمریکایی گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد.

طبق این گزارش، مشاوران محمود عباس چندین هفته پیش از تصمیم‌گیری برای سفر به نیویورک٬ آنها احتمال دیدار با جو بایدن را در حاشیه مجمع عمومی در نیویورک مورد بررسی قرار دادند.

اما کاخ سفید به فلسطینی‌ها اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا در نیویورک هیچ ملاقات دو جانبه‌ای نخواهد داشت و همچنین برنامه او اجازه نمی‌دهد با محمود عباس در واشینگتن ملاقات کند.

این گزارش اضافه کرده است، این موضوع باعث شد که محمود عباس تصمیم گرفت که به نیویورک سفر نکند و به جای آن از طریق ویدئویی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

اکسیوس می‌گوید، کمتر سابقه داشته است که رئیس جمهوری آمریکا درخواست فلسطینی‌ها برای ملاقات را رد کند و می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر کم اهمیت بودن نزاع اسرائیلی- فلسطینی نزد دولت جوبایدن باشد.

جو بایدن در سخنرانی هفته گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر حمایت خود از راه حل دو کشور تاکید کرد اما خواستار از سرگیری فوری مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین نشد.