جو بایدن می‌گوید یک زن سیاه‌پوست را برای عضویت در دیوان عالی معرفی می‌کند

معرفی کردن یک زن سیاه‌پوست برای عضویت در دیوان عالی از وعده‌های انتخاباتی جو بایدن بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه هفتم بهمن گفت که قصد دارد تا پایان فوریه جانشین استیون برایر، عضو بازنشسته دیوان عالی را معرفی کند و بار دیگر بر قصد خود برای معرفی یک زن سیاه‌پوست برای عضویت در این نهاد عالی قضایی ایالات متحده تأکید کرد.

این نخستین بار است که جو بایدن در دوران ریاست‌جمهوری خود می‌تواند یک عضو جدید دیوان عالی را به سنا معرفی کند و در صورت تایید این انتصاب، این نخستین بار خواهد بود که یک زن آمریکایی آفریقایی‌تبار در آمریکا به این مقام می‌رسد.

استیون برایر، عضو لیبرال دیوان عالی ایالات متحده، در نامه‌ای به بایدن که روز پنج‌شنبه علنی شد، اعلام کرد قصد دارد بعد از ۲۷ سال خدمت، تابستان از سمت خود کناره‌گیری کند.

او در سال ۱۹۹۴ از سوی بیل کلینتون، چهل‌ودومین رئیس‌جمهوری آمریکا، برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی شده بود.

هر چند اعضای دیوان عالی عضو حزب نیستند اما مخالفت آقای برایر با مجازات اعدام و همچنین موافقت او با حق زنان برای سقط جنین او را به عنوان قاضی لیبرال از سایر همکارانش متمایز می‌کرد.

جو بایدن روز پنج‌شنبه با حضور در کاخ سفید در کنار بریر گفت: «روند ما سختگیرانه خواهد بود. من نامزدی را انتخاب خواهم کرد که شایسته میراث پربار و درستکارانه قاضی برایر باشد. من هیچ تصمیمی نگرفته‌ام به جز یک مورد - شخصی که من نامزد خواهم کرد فردی با شرایط، شخصیت، تجربه و درستکاری فوق‌العاده خواهد بود و آن شخص اولین زن سیاه‌پوستی خواهد بود که تا به حال برای دیوان عالی ایالات متحده نامزد شده است».

معرفی کردن یک زن سیاه‌پوست برای عضویت در دیوان عالی از وعده‌های انتخاباتی جو بایدن بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/پ.پ/ک.ر