رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: اتوبوس خبرنگاران وی‌آی‌پی بود؛ روزنامه دولت: اتوبوس نقص فنی داشت

در حالی که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران می‌‌گوید اتوبوس خبرنگاران محیط زیست، «وی آی پی» بوده، روزنامه دولتی ایران گزارش داده است که راننده اتوبوس به نامناسب بودن اتوبوس و نقص فنی آن در طول سفر اذعان داشته است.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران، در گفت‌وگویی که خبرگزاری ایسنا روز یک‌شنبه، ۶ تیر منتشر کرده، تاکید کرده که اتوبوس معاینه فنی داشته است و اگر رییس جمهور یا معاون اول هم به این سفر آمده بودند، از این اتوبوس برای تردد آن‌ها استفاده می‌شد.

آقای کلانتری در ادامه درباره مسئولیت سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص انتخاب این اتوبوس گفته است که «راننده در سرازیری آمده و ترمزش خالی کرده، تصادف اتفاقی است که افتاده و چه مسئولیتی باید داشته باشیم؟»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روزنامه دولتی ایران روز یک‌شنبه در گزارشی که توسط زهرا کشوری از خبرنگاران حاضر در این حادثه منتشر کرده، نوشته است این اتوبوس دارای نقص فنی بوده است.

بر اساس این گزارش، راننده اتوبوس در طول سفر گفته بود اتوبوس مناسب این جاده که که در آن دره وجود دارد، نیست و باید از ماشین کوچک‌تری استفاده می‌شده است.

در پی واژگون شدن اتوبوس حامل خبرنگاران در محور ارومیه- نقده در عصر روز چهارشنبه، دوم تیر دو خبرنگار کشته و ۱۸ نفر مصدوم شدند.

دلیل بروز این حادثه به طور رسمی اعلام نشده است، اما راننده اتوبوس بازداشت و کارت هوشمند او لغو شده است.