با افزایش آمار کرونا، شهر ۲۶ میلیون نفری شانگهای وارد قرنطینه شد

عکس آرشیوی از آزمایش کووید-۱۹ در یک مرکز کووید در شانگهای

در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شانگهای چین از روز دوشنبه، هشتم فروردین قرنطینه دومرحله‌ای در این شهر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات شهر شانگهای که مرکز اقتصادی چین به‌شمار می‌رود روز یک‌شنبه، هفتم فروردین اعلام کرده‌اند که به منظور اجرای قرنطینه جدید، این شهر ۲۶ میلیون نفری را از روز دوشنبه در امتداد روخانه «هوانگپو» به دو قسمت تقسیم می‌کنند.

بر این اساس در حالی که ساکنان محلات شرقی شانگهای در خانه‌های خود محبوس مانده‌اند، ساکنان محلات غربی شهر که قرار است از اول آوریل به سرنوشت مشابهی دچار شوند به دخیره خواربار و سایر کالاهای ضروری روی آورده‌اند.

این قرنطینه بزرگترین اختلال مرتبط با کووید در شانگهای از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون است.

دستور قرنطینه ناگهانی شانگهای در حالی صادر شده است که مقامات این شهر تا اواخر روز شنبه منکر هرگونه قرنطینه این شهر بودند و با روش‌های جزئی‌تر، مهار کرونا در این شهر را دنبال می‌کردند.

با وجود این‌که آمار کرونا در شانگهای هم‌چنان کمتر از استانداردهای جهانی است، اما روز یک‌شنبه رکورد ۳۴۵۰ مورد ابتلای بدون علامت به کرونا در این شهر ثبت شد که ۷۰ درصد از کل موارد مبتلایان بدون علایم شناسایی‌شده در چین بوده است.

وو فان، یکی از اعضای تیم متخصص بیماری کووید در شانگهای نیز گفته است که بر اساس آزمایش‌های اخیر، کرونا در «مقیاس گسترده‌ای» در سرتاسر شهر شناسایی شده است.

مقام‌های شهر شانگهای به دلیل اهمیت این شهر در اقتصاد چین همواره تلاش کرده‌اند تاثیر محدودیت‌های مربوط به کنترل کرونا را در این شهر به حداقل برسانند.