مجسمه چرچیل در لندن از بیم حمله معترضان پوشانده شد

مجسمه وینستون چرچیل

دولت بریتانیا به دلیل نگرانی از تخریب مجسمه وینستون چرچیل، نخست‌وزیر دوران جنگ جهانی دوم این کشور، در جریان اعتراضات به تبعیض نژادی، دستور داده است که اطراف این مجسمه با جعبه فلزی پوشانده شود.

به گزارش رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفته است، این «شرم آور» است که مجسمه وینستون چرچیل در معرض خطر حمله باشد.

به دنبال مرگ جورج فلوید، مرد سیاه پوست آمریکا به هنگام بازداشت توسط چهار پلیس سفید پوست، اعتراضات فراگیر در بسیاری از شهرهای آمریکا و همچنین کشورهای مختلف جهان علیه رفتار خشن پلیس با اقلیت‌های نژادی برگزار شد.

هفته گذشته معترضان در شهر بریستول بریتانیا مجسمه ادوارد کلستون، تاجر برده در قرن ۱۷ میلادی را پایین کشیدند. بهمین دلیل مقامات امنیتی بریتانیا درصددند تا از مجسمه‌هایی که احتمالا توسط معترضان هدف قرار خواهند گرفت، محافظت کنند.

رویترز می‌گوید، وینستون چرچیل دیدگاه‌های نژادپرستانه و یهودی ستیزانه‌ای را مطرح کرده بود. منتقدان نیز از نقش وینستون چرچیل در جریان قحطی در هند در سال ۱۹۴۳ که بیش از دو میلیون نفر جان خود را از دست دادند ، به شدت انتقاد می‌کنند.

با این حال بوریس جانسون نوشته است، بله او برخی از اوقات نظراتی را مطرح می‌کرد که الان برای ما غیر قابل قبولند، اما او یک قهرمان ملی بود و شایسته یادبود است.