کلاس‌های درس در دو دانشگاه تهران و بهشتی مجازی برگزار می‌شود

دو روز پس از اعلام برگزاری مجازی کلاس‌های درس در دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی نیز اعلام کرد که کلاس‌های درس در هفته دوم نیم‌سال جاری در این دانشگاه به‌ صورت آنلاین برگزار می‌شود.

این دانشگاه روز پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور، این اطلاعیه را در سایت خود منتشر و دلایل این تصمیم را «دو روز تعطیلی رسمی در هفته آینده و مشکلات رفت‌وآمد دانشجویان» اعلام کرد.

پیش از این معاونت آموزشی دانشگاه تهران روز سه‌شنبه، ۲۹ شهریور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که کلاس‌‌های این دانشگاه از دوم تا هفتم مهر به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود.

یک روز پس از تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به جان‌ باختن مهسا امینی، پایگاه خبری «امتداد» از اعلان این دانشگاه به دانشجویان در مورد تعطیل‌ بودن کلاس‌های حضوری در دو هفته اول مهر خبر داد، اما ساعتی بعد دانشگاه تهران آن را رد کرد. پس از آن روابط عمومی دانشگاه تهران اعلام کرد که «آموزش در دانشگاه تهران به‌صورت حضوری آغاز شده و هیچ‌گونه تغییری در این برنامه‌ریزی اتفاق نیفتاده است.»

خبر برگزاری کلاس‌های درس دو دانشگاه تهران و بهشتی به صورت «مجازی» پس از از اعتراض گسترده دانشجویان این دو دانشگاه و چند دانشگاه دیگر در تهران به مرگ مهسا امینی که در بازداشت «گشت ارشاد» جان باخت، اعلام شده است.

همزمان با برگزاری تجمع‌های اعتراضی گسترده در شهرهای مختلف ایران، دانشجویان در برخی دانشگاه‌های تهران در روزهای گذشته تجمع اعتراضی برگزار کردند و شعارهای تندی را علیه حاکمیت سر دادند.