دادگاه تجدید نظر طی «هشت روز» حکم زندان خسرو علیکردی، وکیل دادگستری را تأیید کرد

دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری خراسان حکم بدوی علیه آقای خسروکردی را روز ۱۸ دی‌ماه صادر کرد

شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان طی «هشت روز» حکم یک سال حبس، دوسال اقامت اجباری در شهرستن نهبندان استان خراسان جنوبی و دو سال منع از وکالت علیه خسرو علیکردی، وکیل دادگستری را تأیید کرد.

آقای علیکردی، روز شنبه، ۳۰ دی‌ماه،‌ با انتشار تصویر دادنامه صادر شده از این شعبه که در تاریخ ۲۶ دی‌ماه صادر شده، در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که با تأیید «دوسال ممنوعیت از خروج کشور و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی» حکم دادگاه بدوی او عیناً تأیید شده است.

شعبه چهار دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری خراسان روز ۱۸ دی‌ماه این وکیل دادگستری را به اتهام «نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای و عدم حفظ اسرار» و «فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام» محکوم کرده بود.

بر این اساس تأیید حکم خسرو علیکردی در دادگاه تجدید نظر تنها هشت روز پس از صدور رأی دادگاه بدوی صورت گرفته است.

این وکیل دادگستری پیش از این دلیل این حکم را انتشار خبرهای مربوط به دادرسی موکلینش «فاطمه سپهری، خانواده ابوالفضل آدینه‌زاده و دیگر زندانیان سیاسی» ذکر کرده بود.

در پی اعتراضات سراسری سال گذشته فشارهای حکومتی بر وکلا تشدید شده و پرونده‌های قضایی متعددی علیه آن‌ها، از جمله وکیل خانواده مهسا امینی، تشکیل شده است.

قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته بسیاری از وکلای مدافع حقوق بشر از جمله عبدالفتاح سلطانی، نسرین ستوده، محمدسیف‌زاده، ناصر زرافشان را مدت‌ها زندانی کرده بود.