نمایندگان جمهوری اسلامی کنفرانس کاپ ۲۸ را به دلیل حضور نمایندگان اسرائیل ترک کردند

نمایی از محل برگزاری کنفرانس «تغییرات اقلیمی» در امارات متحده عربی

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، هیئت جمهوری اسلامی روز جمعه، دهم آذر، کنفرانس بین‌المللی «تغییرات اقلیمی» در دبی را در اعتراض به حضور نمایندگان اسرائیل ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی که ریاست هئیت ایرانی در این کنفرانس را بر عهده دارد، در زمان ترک کنفراس حضور نمایندگان اسرائیل در این کنفرانس را «سیاسی» خوانده و آن را «مغایر با اهداف و راهبردهای» کنفرانس بین‌المللی «تغییرات اقلیمی» موسوم به «کاپ ۲۸» اعلام کرد.

در همین حال وزارت نیرو در خبری که در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کرد، درباره دلیل سفر هیئت ایرانی به امارات متحده عربی، محل برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی گفته است که در روزهای گذشته اطلاعاتی مبنی بر عدم حضور مقامات اسرائیل در این اجلاس منتشر شده بود.

خبرگزاری ایرنا اواخر روز پنج‌شنبه نهم آذر اعلام کرده بود که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

اعتراض ایران به حضور نمایندگان اسرائیل در کنفرانس بین‌المللی تغییرات اقلیمی تنها چند ساعت پس از پایان آتش‌بس هفت‌روزه بین اسرائیل و گروه افراطی حماس صورت گرفت.

گروه افراطی حماس که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران است از سوی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به‌عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

با وجود اشاره مکرر مقامات اسرائیل مبنی بر نقش جمهوری اسلامی در حمله حماس به اسرائیل در ۱۵ مهر و حمایت از گرو‌ه‌های موسوم به «مقاومت» در منطقه، مقامات ایران تاکنون به‌طور رسمی مسئولیتی را در این باره بر عهده نگرفته‌اند، اما همواره بر حمایت از فلسطینیان تأکید کرده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا و رادیوفردا/ ف. ع./ف. دو.