کرونا در ایران؛ آمار قربانیان به ۵۵ هزار نفر نزدیک شد

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران در روز شنبه، ششم دی‌ماه، طی یک شبانه‌روز گذشته، ۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار کل قربانیان کرونا در ایران به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین از شناسایی پنج هزار و ۷۶۰ بیمار جدید خبر داد. به این ترتیب مجموع کل مبتلایان کرونا در ایران به یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۶۳ نفر رسید.

سیما سادات لاری همچنین خبر داد که پنج هزار و ۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا «در وضعیت شدید» و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

این در حالی است که رئیس جمهور ایران روز شنبه گفت که منطقه قرمز و نارنجی در ایران «تقریباً» وجود ندارد و بیشتر مناطق زرد هستند.

اما سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان جلسه این ستاد اعلام کرد که در حال حاضر ۳۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

آمارهای وزارت بهداشت ایران همواره از سوی برخی منابع از جمله مسئولان سازمان نظام پزشکی ایران مورد تردید قرار گرفته و مسئولان این سازمان، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را سه تا چهار برابر آمار اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت می‌دانند.

دولت ایران از ارائه آمارهای تفکیکی مربوط به شیوع کرونا، تعداد قربانیان یا مبتلایان در استان‌ها و شهرهای مختلف خودداری می‌کند.