کرونا در ایران؛ افزایش تعداد شهرهای قرمز در مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه، ۲۶ دی‌ماه، ضمن خبر دادن از تداوم آمار دو رقمی جان‌باختگان کرونا در کشور گفت که تعداد شهرهای قرمز در حال افزایش است.

به گفته سیما سادات لاری، در یک شبانه‌روز گذشته ۸۳ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و شش‌ هزار و ۴۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شدند.

به گفته مقامات وزارت بهداشت ایران، بیشتر آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به استان مازندران تعلق دارد و تعداد شهرهای قرمز این استان در حال افزایش است.

بنا به گفته خانم لاری، از روز گذشته تاکنون وضعیت پنج شهر دیگر این استان قرمز شده و به ۱۰ مورد رسیده است.

به این ترتیب در حال حاضر از مجموع ۲۲ شهرستان استان مازندران وضعیت ۱۰ شهر قرمز و ۱۲ شهرستان باقی‌مانده نارنجی است.

در روزهای گذشته مقامات وزارت بهداشت ایران درباره وضعیت استان‌های گیلان و گلستان هم هشدار داده بودند.

افزایش آمار کرونا در استان‌های شمالی ایران در حالی ادامه دارد که در روزهای گذشته برخی مقامات وزارت بهداشت ایران از احتمال موج چهارم کرونا در بهمن در سراسر کشور خبر داد‌ه‌اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایران در روز جمعه تعداد کل جان‌باختگان کووید ۱۹ در ایران به ۵۶ هزار و ۶۲۱ نفر و تعداد کل مبتلایان به یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسیده است.

همچنین چهار هزار و ۴۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان همواره با تردید جدی کارشناسان و شماری از مدیران بهداشتی در ایران مواجه بوده و مدیران سازمان نظام پزشکی، آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت برآورد کرده‌اند.