آمار رسمی کرونا در ایران؛ شمار کل جان‌باختگان از صد هزار نفر گذشت

با جان باختن ۵۶۴ نفر دیگر بر اثر کرونا در ایران، طی ۲۴ ساعت منتهی به ۲۸ مرداد، آمار رسمی کل تلفات این بیماری در کشور از صد هزار نفر در کشور گذشت.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران، همچنین در یک شبانه روز گذشته، بیش از ۳۱ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده‌اند.

به این ترتیب آمار کل جان‌باختگان کووید ۱۹ در ایران به ۱۰۰ هزار و ۲۵۵ نفر و شمار کل مبتلایان به ۴ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

ارائه رسمی و روزانه این آمار در یک سال و نیم گذشته در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات جمهوری اسلامی تعداد قربانیان کووید در ایران سه تا چهار برابر این عدد است و تاکنون به‌راحتی از ۲۰۰ هزار نفر نیز گذشته است.

در مورد آمار مبتلایان روزانه نیز ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با اشاره به ثبت ۲۳۰ هزار تست مثبت کرونا در یک هفته گذشته گفت با در نظر گرفتن افرادی که تست نمی‌دهند، احتمالا روزانه تا ۲۲۰ هزار نفر از مردم به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، حال بیش از هفت هزار و ۵۰۰ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

در روزهای گذشته آمار روزانه جان‌باختگان کرونا برای اولین بار از زمان همه‌گیری کرونا به بیش از ۶۰۰ نفر در روز رسید.

اما همزمان با کاهش نسبی آمار در یکی دو روز گذشته، برخی مسئولان درمانی از جمله خسرو صادق‌نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی در تهران می‌گویند که با توجه به توقف روند افزایش بستری بیماران «پیک پنجم» پشت سر گذاشته شده است.

در همین حال اما علیرضا صداقت، رئیس بخش آی‌سی‌یو کرونای بیمارستان امام رضا در مشهد روز پنج‌شنبه به خبرگزاری ایلنا گفت: «در حال حاضر ما جزو معدود کشورهای دنیا هستیم که در شرایط بسیار بدی قرار داریم و با پیک کشنده‌ای که همچنان پیشرونده است، جلو می‌رویم و اگر به همین شکل پیش رویم میزان مرگ و میر روند صعودی خواهد داشت.»