آمار رسمی کرونا در ایران؛ کاهش شهرهای قرمز، واکسیناسیون کامل شرط سفر نوروزی

همزمان با اعلام کاهش تعداد شهرهای قرمز کرونایی در روز شنبه، هفتم اسفند ستاد کرونا اعلام کرد که سفر نوروزی برای تمام شهروندان فقط در صورت واکسیناسیون کامل امکان‌پذیر است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ایران، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۷۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

در همین حال عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد کرونا با انتشار توییتی در روز شنبه اعلام کرد که شهروندان می‌توانند برای سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل برنامه‌ریزی کنند، مگر آن که «فاصله زمانی سه ماهه با دُز قبلی» طی نشده باشد.

به گفته آقای شیراوژن، در صورت اوج‌گیری دوباره بیماری درباره سفرها دوباره تصمیم گیری خواهد شد.

در همین حال وزارت بهداشت ایران روز شنبه از جان باختن ۲۲۴ نفر و شناسایی بیش از هفت هزار بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، از مجموع بیماران شناسایی‌شده در یک شبانه‌روز گذشته هزار و ۶۲۱ نفر بستری شده‌اند و از مجموع بیماران بستری‌شده به دلیل ابتلا به کرونا در کشور نزدیک به چهار هزار نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها به‌ سر می‌برند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۶ هزار و ۳۹۰ نفر و مجموع کل بیماران به ۷ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۴۳ نفر رسیده است.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.