آمار رسمی کرونا در ایران؛ رئیس شورای شهر تهران در آی‌سی‌یو بستری شد

همزمان با هشدار درباره احتمال افزایش آمار کرونا در ایران به دلیل سفرهای نوروزی، وزارت بهداشت روز شنبه، ششم فروردین، از جان باختن ۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

در همین حال خبرها از ایران حاکی از آن است که بیماری کووید ۱۹ رئیس شورای شهر تهران را به آی‌سی‌یو فرستاده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۴۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۶ نفر از آنها بستری شده‌اند.

به این ترتیب مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۹ هزار و ۹۷۱ نفر و شمار مبتلایان به ۷ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در حالی هم‌چنان به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌ بودند.

با وجود اعلام نبود هیچ شهر قرمز کرونایی پیش از نوروز، بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران در حال حاضر ۲۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۰۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برخی از کارشناسان پیش از آغاز سفرهای نوروزی درباره احتمال شکل‌گیری «موج هفتم» کرونا در هفته‌های پس از پایان تعطیلات نوروز هشدار داده بودند.

در همین حال رسانه‌های داخل ایران از انتقال مصطفی چمران، رئیس شورای شهر تهران، به آی‌سی‌یوی بیمارستانی در تهران در پی ابتلا به ویروس کرونا خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، آقای چمران از چند روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود و پس از چند روز به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است.