افزایش دوباره آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران ادامه دارد

عکس آرشیوی است

همزمان با ادامه افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران، وزارت کشور از سفر‌۵۰ هزار نفر به زیارتگاه‌های شیعیان در عراق از روز شنبه، ۲۵ تیر، خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران در روز یک‌شنبه، ۲۶ تیر، در یک شبانه‌روز گذشته ۱۳ نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید از دست دادند و حدود ۵ هزار و ۸۰۰ بیمار جدید در این مدت شناسایی شدند.

به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران از زمان همه‌گیری این بیماری در کشور به حدود ۷ میلیون و ۲۷۹ هزار نفر رسید که از آن میان ۱۴۱ هزار و ۴۹۹ نفر جان خود را از دست دادند.

منابع مستقل آمارهای واقعی کرونا را بسیار بیش از گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت ایران می‌دانند.

روند صعودی آمار کرونا در حالی در یک هفته گذشته با سرعت ادامه می‌یابد که مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور، از سفر‌۵۰ هزار ایرانی به به زیارتگاه‌های شیعیان در عراق به صورت «انفرادی»، بدون روادید و به مناسبت «عید غدیر خم» خبر داد.

آقای میراحمدی همچنین پیش‌بینی کرده است که شمار ایرانیان که ماه محرم به عراق سفر خواهند رفت افزایش خواهد یافت.

آمار بالای سفر شهروندان ایران به عراق در حالی صورت‌ می‌گیرد که کشور عراق از جمله کشورهایی است که در حال حاضر روند کرونا در آن «صعودی» است.

مسعود یونسیان، دبیر کمیته ایمن‌شناسی ستاد کرونا، پیشتر درباره سفر به این کشور هشدار داده و با توجه به در پیش بودن برخی مناسبت‌های مذهبی از جمله در ماه محرم و صفر، شرایط ایران را از نظر پیش‌بینی آمار «پیچیده» توصیف کرده بود.