روحانی: شهرهای قرمز به صفر رسیده؛ هشدار کارشناسان درباره شرایط «شکننده» کرونا 

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران با اشاره به روند کاهش بیماری کرونا در کشور، شرایط فعلی را «شکننده» توصیف کرد و گفت: «نباید به این سیر نزولی خوش‌بین بود».

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احسان مصطفوی روز شنبه، ۲۹ آذر ماه هشدار داد که اگر مدیریت مناسب برای کنترل اپیدمی دنبال نشود، ممکن است موج‌های احتمالی بعدی سهمگین‌تر از موج فعلی باشد.

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۵ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. به این ترتیب شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایران به ۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

بنابر گزارش سخنگوی وزارت بهداشت در روز شنبه، ۲۹ آذر در یک شبانه‌روز گذشته، ۶ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شد که از میان آن‌ها، ۸۲۲ نفر بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کرونا در ایران، طبق آمار رسمی به یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲ نفر رسید.

بر اساس گزارش امروز سخنگوی وزارت بهداشت ایران، پنج هزار و ۵۹۱ بیمار مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

صحت آمارهای اعلام‌شده از سوی مقام‌های وزارت بهداشت ایران همواره با تردیدهای جدی از سوی منابع داخلی و خارجی روبه‌رو بوده و برخی منابع، آمار واقعی مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی اعلام کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت که در حال حاضر ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد این بیماری قرار دارند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هم صبح امروز اعلام کرد که هیچ شهری در کشور در وضعیت حاد قرمز قرار ندارد.

او در عین حال از مردم خواست که برای کنترل شرایط از برگزاری مراسم‌هایی چون شب یلدا خودداری کنند و این مراسم را «از طریق تلفن و فضای مجازی» انجام دهند.