احتمال ممنوعیت تردد از ساعت ۱۸ در روزهای منتهی به شب یلدا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از پیشنهاد طرح کاهش فعالیت کسب و کار از ساعت ۱۸ به بعد در روزهای شنبه و یک‌شنبه آینده (۲۹ و۳۰ آذر)، روزهای منتهی به شب یلدا خبر داد.

به گزارش ایسنا ،علیرضا رئیسی روز یک‌شنبه، ۲۳ آذر ماه با اشاره به نگرانی‌های جدی درباره برگزاری دورهمی و شب‌نشینی‌ شهروندان به مناسبت یلدا گفت: «پیشنهاد دقیق ما برقراری ممنوعیت تردد از ساعت ۱۸ و تعطیلی اصناف از این ساعت به بعد است.»

به گفته آقای رئیسی این محدودیت‌ها پس از تصمیم‌گیری‌های بیشتر در تمام شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اجرا خواهد شد.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت از اول آذر محدودیت‌های بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر و محدودیت تردد شبانه را در برخی شهرها برای چند هفته اعمال کند.

بر اساس این طرح تردد خودوروها در شهرهای قرمز و نارنجی در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع اعلام شد و رانندگان خودروهای متخلف جریمه می‌شدند.

برخی مسئولان و کارشناسان پیش از این در انتقاد به طرح‌ زمان‌بندی حضور شهروندان در سطح شهر، اجرای این محدودیت‌ها را موجب ازدحام بیشتر جمعیت در سطح شهر، مراکز خرید و وسایل حمل‌ونقل عمومی در ساعت‌های غیر مقرر عنوان کرده بودند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، هم صبح امروز با اعلام این که وضعیت تهران در مورد کرونا در حال حاضر نارنجی است این شرایط را «ناپایدار» و «بسیار شکننده» توصیف کرد و دورهمی‌های خانوادگی را خطری جدی برای وضع موجود دانست.