زالی: رکورد جدیدی در آمار بستری مبتلایان به کرونا در تهران به ثبت رسید

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اعلام خبر بستری ۱۸۲۰ بیمار جدید طی یک شبانه‌روز در پایتخت، این آمار را رکورد جدیدی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی شامگاه چهارشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه، همچنین گفت که از این تعداد بیمار، ۲۰۲ نفر به طور مستقیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

به گفته آقای زالی، در ۱۰۵ بیمارستان استان تهران، هشت‌ هزار و ۲۳۰ بیمار بستری هستند که ۲۰۱۰ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا در تهران، روز ۳۱ فروردین از اختصاص ده هزار از ۲۰ هزار تخت بیمارستانی پایتخت به بیماران مبتلا به کرونا خبر داده بود.

در همین حال مدیران چند بیمارستان تهران در روزهای گذشته با اشاره به افزایش شدید بیماران مبتلا به کرونا و پر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها، درباره کمبود امکانات و بحرانی‌شدن خدمات‌رسانی هشدار داده‌ بودند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران شامگاه چهارشنبه همچنین با اشاره به افزایش تعداد بیماران در حال بستری و موارد ترخیصی گفته بود: «این نشان‌دهنده بالا بودن سطح اشباع بیمارستان‌ها و آمار رو به صعود است و پیش‌بینی ما تکرار این الگو تا اواسط هفته آینده است.»

آقای زالی در ادامه از آمار رو به افزایش «الگوی خانوادگی بیماری» در روزهای اخیر خبر داده و گفته بود که تنها شاخصی که نسبت به هفته گذشته کاهش یافته، میزان مراجعان و بستری افراد زیر ۱۰ سال است.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، ۸۵ درصد مرگ ‌و میر و ۵۴ درصد بستری‌ها در هفته اخیر در استان تهران مربوط به سنین بالاتر از ۵۵ سال بوده است.

بنا بر گزارش‌های وزارت بهداشت ایران در روزهای آخرین، آمار روزانه جان‌باختگان به طور میانگین به ۴۵۰ و متوسط آمار مبتلایان به ۲۰ هزار نفر در روز رسیده است.

این آمار در حالی ارائه می‌شود که منابع مستقل از جمله سازمان نظام پزشکی ایران آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمارهای اعلامی برآورد می‌کنند.