هشدار پلیس در آستانه نوروز: صنوف فقط تا ساعت ۲۰ اجازه کار دارند

همزمان با افزایش آمار موارد ابتلا به کرونا در کشور، هشدار درباره اوج‌گیری دوباره کرونا در آستانه سال جدید به دلیل ازحام شهروندان در مراکز خرید ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه، ۱۵ اسفندماه از شناسایی بیش از هشت‌ هزار مورد جدید مبتلا به کرونا و جان باختن ۸۱ نفر دیگر بر اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب، آمار رسمی کل مبتلایان به کرونا تا امروز به یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۷۰ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۶۰ هزار و ۵۱۲ نفر رسید.

به گفته خانم لاری، ۳۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود.

در همین حال بسیاری از مقامات درمانی ایران درخصوص بحرانی‌تر شدن کرونا در کشور به دلیل افزایش تردد و ازدحام‌ در آستانه سال نو و احتمال افزایش سفرها در نوروز به‌ویژه با توجه به شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته در کشور هشدار می‌دهند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که با وجود اعمال محدودیت‌های شبانه در شهرهای قرمز از جمله تهران برخی صنوف تا ساعات نیمه‌شب باز و مراکز خرید و وسایل حمل و نقل عمومی در ساعت‌های روز، بسیار پرازدحام هستند.

در همین زمینه حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تغییر ساعت کار صنوف در روزهای پایانی سال به خبرگزاری ایسنا گفت که صنوف هم‌چنان تا ساعت ۲۰ اجازه فعالیت دارند.

آقای رحیمی درباره احتمال افزایش ساعت کار صنوف یا تغییر در ساعات اجرای محدودیت‌های تردد شبانه هم گفت: «ما پیرو مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستیم و تاکنون چنین موضوعی به ما اعلام نشده است.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک در پایتخت طی روزهای گذشته خبر داد.