تنها مدرک در پرونده قتل مهرجویی و محمدی‌فر «اظهارات متهمان» است

داریوش مهرجویی و وحیده‌محمدی‌فر مهر ماه ۱۴۰۲ در ویلای خود به قتل رسیدند

روزنامه اعتماد گزارش داده است دور دوم رسیدگی به پرونده متهمان قتل داریوش مهرجویی، کارگردان سرشناس سینما و وحیده محمدی‌فر، فیلمنامه‌نویس و همسر او، در حالی به پایان رسیده که هیچ مدرکی علیه متهمان به جز اظهارات خودشان مبنی بر حضور در صحنه جرم وجود ندارد.

بر اساس این گزارش که روز دوشنبه ۲۶ شهریور در روزنامه اعتماد منتشر شده است، محاکمه جدید در پی ایراد دیوان عالی کشور و بازگرداندن آن به دادگاه، روزهای شنبه و یکشنبه این هفته به شکل غیر علنی برگزار شد اما قاضی و دادستان قصدی برای «انجام تحقیقات بیشتر یا توجه به ایرادات وکلای اولیای دم برای شناسایی معاون یا معاونان احتمالی ندارد.»

این روزنامه می‌گوید متهم اصلی که با نام «کریم» معرفی شده است، همچنان بر بی‌گناهی خود پافشاری کرده و حتی منکر حضورش در صحنه جرم شده است. همچنین هیچ مدرکی جز اظهارات متهمان بر حضورشان در صحنه جرم وجود ندارد.

تیر‌ماه امسال دیوان عالی کشور ایرادات وکیل خانواده مهرجویی را پذیرفت و با اعلام نقص تحقیقات، دستور تکمیل تحقیق را درباره ایرادات صادر کرد و پرونده دوباره برای رفع این ایرادات به دادگاه کیفری یک استان البرز ارجاع شد.

بیشتر در این باره: وکیل متهمِ قتل مهرجویی می‌گوید شاید ابهامات این پرونده «هیچ وقت حل نشود»

بر اساس گزارش اعتماد، کریم در آخرین اظهارات خود در روز یکشنبه گفته است که اعترافاتش «تحت فشار بازجویی» بوده و در شب قتل به خانه داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر نرفته است.

او حرف‌های دیگر متهمان را رد کرده و گفته است: «من باغبان پنج باغ بودم و صاحبان باغ‌ها به من اعتماد داشتند. اگر قصد سرقت داشتم می‌دانستم صاحبان باغ‌ها کلید گاوصندوق را کجا می‌گذارند و سرقت می‌کردم. ماهی چهل میلیون تومان درآمد داشتم نیازی نبود مرتکب قتل شوم».

پیش از این، امیر موسی‌خانی، وکیل کریم، متهم ردیف اول این پرونده، اعلام کرده بود که موکلش «به شدت منکر» قتل شده و گفته که تمام اظهاراتش «ناشی از فشارها» بوده است.

او با اشاره به «پیچیدگی» و ابهامات «لاینحل» این پرونده اعلام کرده بود که شاید این ابهامات «هیچ وقت حل نشود».

این در حالی است که روزنامه اعتماد می‌گوید براساس ایرادات وارد شده به پرونده، «وجود شخص دیگر یا چاقوی دیگر» محتمل است که دادگاه در دور دوم رسیدگی به پرونده متهمان قتل مهرجویی و همسرش به آن نیز توجهی نشان نداده است.

داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر در مهر ۱۴۰۲ در ویلای شخصی‌شان در زیبادشت کرج به قتل رسیدند.

دادگاه کیفری استان البرز، متهم ردیف اول این پرونده را به قصاص نفس و سه متهم دیگر را به حبس‌های طولانی محکوم کرد.