هواپیمایی هما سه برابر شدن قیمت بلیت پروازهای داخلی را تکذیب کرد

برخی رسانه‌های ایران گزارش دادند قیمت بلیت هواپیمایی هما در برخی مسیرهای داخلی دو تا سه برابر شده است

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما، اخبار منتشرشده در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر افزایش سه برابری بلیت پروازهای این شرکت را تکذیب کرد.

حسام قربانعلی، سخنگوی این شرکت دولتی، یک‌شنبه اول مهرماه اعلام کرد قیمت پروازها در ابتدای سال جاری بر مبنای نرخ سال گذشته بود و این قیمت پس از مدتی تغییر یافت.

آقای قربانعلی در ادامه گفت: «به طور مثال نرخ یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومانی پرواز تهران- مشهد پس از افزایش قیمت‌ها به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.»‌

برخی رسانه‌های ایران دیروز اعلام کردند قیمت بلیت هواپیمایی هما در برخی مسیرهای داخلی از ابتدای سال جاری تاکنون دو تا سه برابر شده است.

بیشتر در این باره: نوسان شدید قیمت بلیت هواپیما در ایران

این رسانه‌ها گزارش دادند این شرکت پرواز برخی مسیرهای پر تردد را در روزهای اخیر با «صد درصد»‌ افزایش قیمت عرضه می‌کند.

بر اساس این گزارش‌ها، این شرکت پرواز تهران به اهواز را که چند ماه پیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود، اکنون با قیمت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشد.

اما سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قیمت‌های ذکر شده در گزارش‌ها را بر اساس تفاوت قیمت پرواز عادی و «بیزینس» دانست و تفاوت این دو پرواز را «۷۵ درصد» اعلام کرد.

با این حال او تأیید کرد برخی شرکت‌های هواپیمایی پروازهای این شرکت را با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسانند که باید با آن‌‌ها برخورد شود.

پیش از این نیز بارها افزایش ناگهانی قیمت پروازهای داخلی در ایران خبرساز شده و در مواردی پای مجلس شورای اسلامی را نیز به میان کشیده است.

در این موارد با وجود تکذیب مسئولان و حتی توقف فروش بلیت با قیمت بالاتر به صورت موقت، افزایش قیمت‌ها پس از مدتی اعمال شده‌اند.

بیشتر در این باره: افزایش قیمت بلیت‌ هواپیما لغو شد،‌ معرفی گران‌فروش‌ها به سازمان تعزیرات