دفتر مولوی عبدالحمید ادعای کشف «ماینر غیرمجاز» در مسجد مکی را تکذیب کرد

این دومین بار در یک هفته است که خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، مسجد مکی و امام جمعه اهل سنت آن را به رفتار غیرقانونی متهم می‌کند

دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان ادعای جدید خبرگزاری فارس در مورد «کشف ۸۰ ماینز غیرمجاز در مسجد مکی» را در راستای «پرونده‌سازی و تشدید فشارهای اخیر بر مجموعۀ دارالعلوم مکی» توصیف کرد.

این دفتر روز جمعه ۱۹ آبان‌ماه با «دروغ و افترا» خواندن ادعای این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نوشت: «عدم پایبندی به حداقل‌های اخلاق اسلامی و رسانه‌ای سبب شده است که افکار عمومی دیگر هیچ‌گونه توجهی به این‌قبیل خبرها نمی‌کنند و حنای این خبرگزاری‌ها دیگر رنگی در بین جامعه نداشته باشد.»

خبرگزاری فارس روز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه از قول «یک منبع آگاه» نوشت که مسئولان مسجد مکی «در راستای کسب منافع نامتعارف» و «با کمک عوامل خارجی»، «۸۰ دستگاه ماینر» را وارد کشور کرده و «اقدام به استخراج رمز ارز» کرده‌اند.

این خبرگزاری شواهدی برای مدعای خود ارائه نداده است. هنوز هیچ سازمان یا نهاد امنیتی و اطلاعاتی نیز چنین ادعایی را تکرار نکرده است.

این دومین بار در یک هفته است که این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران اخباری را در ارتباط با مسجد مکی و امام جمعه اهل سنت آن منتشر می‌کند.

این خبرگزاری روز دوشنبه ۱۵ آبان اعلام کرد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ۵ نفر را با «۲۲ دستگاه ارتباطی و استارلینک» بازداشت کرده‌اند که «بر اساس پیگیری‌های» فارس «دو محموله» از این دستگاه‌ها را سازمان امنیت ملی آمریکا برای دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان، «فرستاده است».

دفتر امام جمعه زاهدان نیز ساعاتی پس از آن با «سناریوسازی مذموم» نامیدن این خبر گفت هدف از انتشار این ادعا «تلاش برای محدود کردن مطالبه‌گری، اعمال فشار، پرونده‌سازی و تخریب» است.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در بیش از یک سال گذشته هر هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن حمایت از اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، خواستار «اجرای عدالت» و «مجازات» عاملان کشتار مردم معترض شده است.

پیشتر بخشی از بولتن محرمانه فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه، که توسط گروه هکری بلک‌ریوارد منتشر شد نشان می‌داد که علی خامنه‌ای در واکنش به «جمع‌بندی» نهادهای امنیتی و نظامی مبنی‌بر بازداشت امام جمعه اهل سنت زاهدان، «دستور» داده‌ مولوی عبدالحمید «نباید بازداشت شود. بلکه باید بی‌آبرو شود».