هاشم موذن‌‌زاده، جراح و فعال صنفی پزشکان، به چهار سال زندان محکوم شد

هاشم موذن‌زاده

هاشم موذن‌زاده، جراح عمومی، فعال صنفی پزشکان و مدیر مسئول پایگاه خبری «پزشکان و قانون» (پالنا) که اوایل آبان‌ماه امسال در جریان اعتراضات سراسری توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، به چهار سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، این حکم در مرحله بدوی صادر شده و در صورت تایید آن در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی سه سال حبس برای دکتر موذن‌زاده قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، دادگاه انقلاب تهران آقای موذن‌زاده را برای اتهام‌هایی نظیر «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و نیز «تبلیغ علیه نظام» محاکمه کرده است.

همچنین، «دو سال ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب، دسته‌‌جات و گروه‌‌های سیاسی و اجتماعی و فعالیت در فضای مجازی» به عنوان مجازات تکمیلی برای این جراح عمومی و فعال صنفی در نظر گرفته شده است.

پیشتر در پی بازداشت هاشم موذن‌زاده، خبرگزاری پالنا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دکتر موذن‌زاده پیش از بازداشت به رئیس سازمان نظام پزشکی گفته بود که او هیچ مشارکتی در فراخوان پزشکان برای تجمع چهارم آبان نداشته است.

صدها تن از پزشکان در واکنش به رخدادهای متاثر از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، روز چهارم آبان مقابل ساختمان نظام پزشکی تهران تجمع کردند که با برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی تجمع مسالمت‌آمیز پزشکان به تشنج کشیده شد.

در پی حمله نیروهای امنیتی به پزشکان در تجمع یاد شده، قائم‌مقام نظام پزشکی و سپس رئیس هیات مدیره این سازمان از سمت خود استعفا کردند.

Your browser doesn’t support HTML5

حمله نیروهای امنیتی به تجمع اعتراضی پزشکان؛ دیدگاه محمدکاظم عطاری