۲۳ نفر شامل هشت کودک بر اثر «واژگونی تراکتور» در هند کشته شدند

جابجایی مردم با گاری‌های متصل به تراکتورهای کشاورزی در هند

مقامات هند از کشته شدن ۲۳ تن از پیروان آیین هندو، شامل زنان و کودکان، در واژگونی یک تراکتور کشاورزی متصل به یک گاری خبر دادند.

در این حادثه که روز شنبه پنجم اسفند در شهر کانپور در ایالت اوتارپرداش تراکتور در شمال هند رخ داد، یک گاری یدک‌کش که ۵۰ تن سوار آن بودند، با واژگونی تراکتور به درون یک برکه سقوط کرد.

بر اساس گزارش اسوشیتدپرس، هشت تن از کشته‌های این سانحه کودک بودند.

۱۰ تا ۲۰ زخمی این رویداد نیز به بیمارستان‌ها منتقل شدند که مراکز درمانی حال برخی از آن‌ها را وخیم توصیف کردند.

این افراد پس از شرکت در سنت شستن بدن خود در رودخانه گنگ در شمال هند، که یک مراسم روحانی هندوها برای «زدودن گناهان» است، به شهرک خود بازمی‌گشتند.

دو سال پیش نیز در حادثه‌ای مشابه در اوتارپرادش ۲۶ تن کشته شدند.

ناراندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در پیامی در شبکه‌های اجتماعی از این رویداد ابراز اندوه و با خانواده‌های قربانیان همدردی کرد.

بیشتر در این باره: شمار قربانیان تصادف «سه» قطار در هند افزایش یافت؛ نزدیک به ۳۰۰ کشته و هزار زخمی

هند با جمعیت یک میلیارد و چهار صد میلیون نفری در حالی که زیرساخت‌های جاده‌ای خوبی ندارد و بسیاری از مردم هنوز با وسایل نقلیه قدیمی یا سوار بر سقف واگن‌های قطار تردد می‌کنند، دارای یکی از بالاترین آمار مرگ و میر در تصادفات یا رویدادهای مشابه است.

گاری‌هایی که محصولات کشاورزی را جابه‌جا می‌کنند، برای حمل و نقل افراد در بسیاری از مناطق این کشور هنوز به کار می‌رود و اکثر روستائیان دستورات دولتی و محلی برای منع استفاده از این واگن‌های متصل به تراکتورها را نادیده می‌گیرند.

در یک سال اخیر شمار تلفات در جاده‌های شهری، خاکی و مسیرهای ریلی هند به طور میانگین ۴۰۰ نفر در روز بوده که شمار قربانیان و زخمی‌ها را در سال به حدود ۱۵۰ هزار نفر می‌رساند.