استرالیا برای دومین بار ویزای جوکوویچ را رد کرد

نواک جوکوویچ، تنیس‌باز صرب

دولت استرالیا ویزای نواک جوکوویچ، تنیس‌باز شماره یک جهان، را که برای شرکت در مسابقات گرنداسلم ملبورن به این کشور سفر کرده است، به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی لغو کرد.

تنیس‌باز صرب پس از آن‌که نتوانست «شواهد مناسب» مبنی بر واکسیناسیون کرونا یا معافیت پزشکی لازم برای ورود به این کشور را ارائه کند،‌ در فرودگاه تولامارین ملبورن بازداشت شد.

او سپس به مرکز استقرار پناهجویان بازداشتی انتقال یافت اما در ادامه با رای دادگاه آزاد شد و تمریناتش را برای شرکت در مسابقات از سر گرفت.

پس از آن بود که دولت استرالیا از لغو دوباره ویزای این ورزشکار خبر داد.

الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا، روز جمعه، ۲۴ دی‌ماه، اعلام کرد تصمیم به لغو ویزای نواک جوکوویچ بر اساس ملاحظات بهداشتی و پایبندی به مقررات و نفع عمومی در شرایط همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ گرفته شده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، اخراج از استرالیا ممکن است منجر به ممنوعیت سه ساله بازگشت به این کشور شود، اگرچه بسته به شرایط امکان صرف نظر از این قانون وجود دارد.

نوواک جوکوویچ همچنان می‌تواند در این مورد درخواست تجدیدنظر کند. در غیر این صورت، تنیس‌باز صربستانی باید خاک استرالیا را پیش از آغاز رقابت‌ها در روز دوشنبه آینده (۲۷ دی‌) ترک کند.