هشدار وزیر خارجه بریتانیا: رئیسی راه تخاصم را در پیش بگیرد، برای ایران هزینه خواهد داشت

دومینیک راب

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، روز پنجشنبه با اشاره به این که باب دیپلماسی در قبال ایران «نیمه باز» است، هشدار داد، اگر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جدید ایران، راه تخاصم را در پیش بگیرد، برای جمهوری اسلامی هزینه درپی خواهد داشت.

به گزارش اسکای نیوز، وزیر خارجه بریتانیا در مصاحبه‌ای گفته است که تغییر دولت در ایران می‌تواند فرصت‌هایی برای رئیس جمهوری جدید این کشور فراهم کند.

اما دومینیک راب هشدار داد، اگر ایران به اقدامات خود در «حمله به کشتیرانی در خاورمیانه »، به «فعالیت‌های بی ثبات کننده از طریق نیروهای نیابتی» ادامه دهد، اگر «همچنان از اجرای تعهدات هسته‌ای خود عدول» کند. آن زمان ما هزینه اعمال خواهیم کرد. ما ایران «را پاسخگو خواهیم کرد.»

او همچنین زندانی کردن شهروندان از جمله نازنین زاغری، انوشه آشوری و مراد طاهباز را از اقدامات خصمانه حکومت ایران دانست.

وزیر امور خارجه بریتانیا اضافه کرده است، همانطور که در دو سال گذشته نشان داده‌ایم باب دیپلماسی برای حرکت در مسیر بهتر رو به جلو نیمه باز بوده است، اما نمی‌توانیم حوادثی مانند حمله‌ (به نفتکش) در سواحل عمان را داشته باشیم و ایران را پاسخگو نکنیم.

در حمله به نفتکش «مرسر استریت» در پنجشنبه گذشته دو خدمه آن که شهروند بریتانیا و رومانی بودند کشته شدند. این کشتی تحت مدیریت شرکت اسرائیلی زودیاک است و با پرچم لیبریا تردد می‌کند اما مالک اصلی آن یک ژاپنی است.