حمله پهپادی به نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق دفع شد

نمایی از فرودگاه اربیل

مقامات کردستان عراق اعلام کردند، یک فروند پهپاد نظامی که نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق را هدف گرفته بود، روز چهارشنبه در نزدیکی فرودگاه اربیل سرنگون شده است.

سرویس ضد ترور اقلیم خودمختار کردستان گفت، این پهپاد که متعلق به «شبه‌نظامیان یاغی» بود در پایگاه نظامی ائتلاف بین‌المللی سرنگون شد.

«مقاومت اسلامی در عراق» که ائتلافی از گروه‌های مسلح طرفدار ایران است، مسئولیت حمله عصر چهارشنبه به فرودگاه را بر عهده گرفته است.

این گروه که مخالف حمایت ایالات متحده از اسرائیل است، از زمان آغاز جنگ اسرائیل و گروه افراطی حماس، بیشترین حملات علیه نیروهای خارجی در عراق را انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی در عراق به تهران نزدیک است که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و از حماس حمایت می‌کند. ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی، حماس را تروریستی می‌دانند.

واشینگتن از ۱۷ اکتبر تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد حمله علیه نیروهای خود در عراق و سوریه را گزارش کرده است. ایالات متحده همچنین چندین بار گروه‌های طرفدار ایران در عراق را هدف گرفته است، از جمله روز ۴ ژانویه که ارتش آمریکا با حمله‌ای پهپادی در مرکز بغداد، دو تن از اعضای حرکت النجبا را از پا درآورد.

یک روز پس از ان نیز محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که دولتش تحت حمایت احزاب همسو با تهران است تاکید کرد که بغداد خواستار پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در کشور است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ س.ن/ک.ر