اعتصاب در هالیوود مراسم اهدای جوایز تلویزیونی «امی» را به تعویق انداخت

اعتصاب مشترک فیلمنامه‌نویسان و بازیگران، هالیوود را دچار بحران کرده است

هفتادوپنجمین دوره جوایز امی، که به تقدیر از آثار و چهره‌های سرگرمی‌سازی در صنعت تلویزیون اختصاص دارد، به‌دلیل ادامه اعتصاب بازیگران و فیلمنامه‌نویسان آمریکا به تعویق افتاد.

ابتدا نشریه «ورایتی» روز پنجم مرداد خبر داد که این رویداد در ماه سپتامبر برگزار نخواهد شد و سپس روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» اعلام کرد شبکه فاکس به‌زودی و به شکل رسمی اعلام می‌کند که برگزاری جوایز امی به ماه ژانویه سال آينده میلادی موکول شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که شبکه فاکس به عنوان پخش‌کننده مراسم امی، و آکادمی تلویزیون آمریکا به عنوان برگزارکننده آن، حاضر به تایید یا رد این خبر نشده‌اند.

جوایز امی امسال قرار بود روز ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) برگزار شود و لس‌آنجلس تایمز به نقل از یک منبع موثق نوشت که تاریخ جدید برگزاری در ژانویه ۲۰۲۴ مشروط به رقم خوردن توافق میان استودیوهای تولید و پخش فیلم با دو اتحادیه بازیگران و نویسندگان است.

بازیگران هالیوود روز ۲۲ تیرماه به‌دنبال شکست خوردن مذاکرات میان اتحادیه خود با تهیه‌کنندگان، وارد اعتصاب شدند. آن‌ها به اتحادیه نویسندگان سینما و تلویزیون آمریکا پیوستند که از ماه می امسال اعتصاب را آغاز کرده بودند.

حتی پیش از آغاز اعتصاب بازیگران، چند پروژه تلویزیونی و سینمایی به‌دلیل دست از کار کشیدن فیلمنامه‌نویسان متوقف شده بود و بعد از اعتصاب بازیگران، همه برنامه‌های فرش قرمز و تبلیغات فیلم‌ها و سریال‌ها لغو شدند.

اختلاف میان بازیگران و فیلمنامه‌نویسان با استودیوهای تولید و پخش فیلم و سریال بر سر قراردادهای کاری و شیوه تجاری سینما و تلویزیون،‌ به‌خصوص نحوه استفاده از هوش مصنوعی در این صنعت است.

فهرست نامزدهای جوایز امی که مهم‌ترین رویداد مرتبط با صنعت تلویزیون در آمریکا است، دو هفته قبل و پیش از آغاز اعتصاب بازیگران اعلام شده بود.

با استفاده از گزارش‌های رویترز و رادیو فردا/ع.م/ک.ر