مدیریت باشگاه استقلال: افتخاری رفت، فتحی آمد

عدم آمادگی استقلال برای بازی مقابل پرسپولیس انتقادات از مدیریت این باشگاه را به اوج رسانده است

پس از کناره‌گیری رضا افتخاری سرپرست باشگاه استقلال، اعضای هیات مدیره و سرپرست جدید این باشگاه روز چهارشنبه ۲۷ تیر معرفی شدند.

در پایان جلسه امروز هیات مدیره استقلال، امیرحسین فتحی به جای سیدرضا افتخاری به عنوان سرپرست مدیرعاملی این باشگاه انتخاب شد.

در متن منتشر شده از خبرگزاری‌ها مشخص نشده است که عضو جدید هیات مدیره نیز برای انتخاب فتحی حق رای داشته یا فقط اعضای پیشین رای داده‌اند، زیرا هنگامی که خبر تشکیل جلسه هیات مدیره منتشر شد، هنوز فهرست اعضای جدید اعلام نشده بود.

جواد قراب، میرشاد ماجدی، امیرحسین فتحی، حسن زمانی و عباس ملکی اعضای هیات مدیره جدید استقلال‌ هستند.

عباس ملکی به عنوان رییس هیات انتخاب شد و پندار توفیقی با وجود رفتن رضا افتخاری، در سمت معاون ورزشی باشگاه ابقا شده است.

میرشاد ماجدی در هیات رئیسه جایگزین افتخاری شده و به عنوان معاون فنی باشگاه فعالیت خواهد کرد. این در حالی است که او در کمیته آموزش فدراسیون فوتبال نیز فعالیت می‌کند.

فتحی سرپرست جدید استقلال به خبرنگاران گفت: «از زحمات افتخاری تشکر می‌کنم و درگذشت پدرش را تسلیت می‌گویم. از امروز با تعامل هیات مدیره تلاش می‌کنیم استقلال را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم.»

طی روزهای گذشته که احتمال انتصاب فتحی قوت گرفت، در خصوص ابهامات عملکرد خودش و پسرش در شهرداری دوران محمدباقر قالیباف، مطالبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اما او حاضر به پاسخگویی نشده است.

عملکرد نامناسب در فصل نقل و انتقالات و عدم آمادگی استقلال برای حضور در زمین و بازی مقابل پرسپولیس در سوپرجام، فشار هواداران به افتخاری را افزایش داد تا او را مجاب به کناره‌گیری کند.

امروز پژمان منتظری از باسابقه‌ترین بازیکنان استقلال با انتقاد از وضعیت باشگاه گفت: «چرا باید درمورد سوپرجام چنین اتفاقی بیافتد؟ مگر ما مرده‌ایم؟ به زمین می‌رفتیم و بازی می‌کردیم. نمی‌دانم چه بلایی سر استقلال آورده‌اند. باید بگویم اصلاً تیمی وجود ندارد که بخواهد روحیه داشته باشد. هر کسی در یک گوشه پچ‌پچ می‌کند و درنهایت هم دودش به چشم هواداران می‌رود.»

استقلال در آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، پنجم مرداد به مصاف پیکان خواهد رفت.