اعتمادآنلاین: اصولگرایان در پی مصادره سیاسی زنان «کم‌حجاب» هستند

یکی از نوشته‌هایی که در اعتراضات سراسری اخیر روی دیوارهای پایتخت نقش بست

اعتمادآنلاین، پایگاه اینترنتی نزدیک به اصلاح‌طلبان، اصولگرایان را متهم کرد که در پی «مصادره سیاسی» زنان «کم‌حجاب» هستند.

این وبسایت خبری روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت که گویا با توجه به رشد طبقه زنان «با حجاب ضعیف»، «راهبرد استراتژیک بخشی از جریان اصولگرایی این شده که باید به‌دنبال مصادره یا جذب سیاسی این گروه رفت».

اعتماد آنلاین به یک برنامه صداوسیما اشاره کرده که در آن، غلامعلی حدادعادل سیاستمدار نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی از زنانی که «با حجاب ضعیف پای نظام ایستاده‌اند» ستایش کرد.

این رسانه نوشت: «برای نخستین‌بار این قشر از زنان به رسمیت شناخته شده و مخاطب قرار گرفتند».

اعتمادآنلاین همچنین به اظهارات محسن کوهکن، نماینده اصولگرای پیشین مجلس و عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری، اشاره کرده که گفته است: «اگر قبلا از کنار زنانی که موهای‌شان پیدا بود رد می‌شدیم، به ذهن‌مان خطور می‌کرد که او را ارشاد کنیم، اما اکنون وقتی از کنارشان رد می‌شویم به آن‌ها احسنت می‌گوییم، زیرا با وجود اینکه برخی کشف حجاب کرده‌اند، اما آن‌ها همین روسری را حفظ کرده‌اند و این نشان از اعتقادشان به حجاب است».

این رویکرد پس از آن دنبال شد که رهبر جمهوری اسلامی خواستار تجدیدنظر در برخورد با دختران و زنانی شد که آن‌ها را «ضعیف‌الحجاب» خواند.

علی خامنه‌ای روز ۱۴ دی در یک سخنرانی حتی سعی کرد که ادبیات جمهوری اسلامی درباره زنان مخالف حجاب اجباری را نیز ملایم‌تر کند و گفت باید به جای «بدحجاب گفت ضعیف‌الحجاب. [کسی که] حجابش ضعیف است».

مقام‌های جمهوری اسلامی زنان و دخترانی را که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند را «بدحجاب» یا «بی‌حجاب» معرفی می‌کنند و در چهار دهه گذشته شدیدترین برخوردها را با آن‌ها داشته‌اند.