وزارت اطلاعات «در حال پیگیری شایعات تلگرامی علیه دولت»

آقای نوبخت گفت که «این اقدامات خلاف قانون است پس باید به آن رسیدگی شود».

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی، می‌گوید که وزارت اطلاعات «در حال پیگیری شایعه‌پراکنی‌ها علیه دولت در کانال‌های تلگرامی» است. او افزود که «اطلاع دقیقی ندارم که این رسیدگی در چه مرحله‌ای قرار دارد».

آقای نوبخت روز جمعه، ۲۰ اسفند، به خبرگزاری ایسنا گفت که «این اقدامات خلاف قانون است پس باید به آن رسیدگی شود».

در روزهای اخیر تعدادی از کانال‌های تلگرامی، متن سخنانی منتسب به اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت را منتشر کردند که در آنها به شدت از حسن روحانی، رئیس جمهور انتقاد شده بود.

در این سخنان به نقل از معاون اول رئیس جمهور آمده بود: «روحانی امور اجرایی کشور را نه تنها اداره نمی‌کند، بلکه پیگیری هم نمی‌کند. بخشی از امور را به من و بخشی را به دیگری واگذار کرده است. در انتخابات و مناظره‌ها اگر رقیب روحانی سوالات تخصصی و اجرایی از ایشان بپرسد، نمی‌تواند جواب بدهد. در سخنرانی‌ها و دیدار با رهبری هم روحانی دو سه روز تمرین می‌کند تا آمارها را به خاطر بسپارد.»

کانال‌های تلگرامی ناشر این سخنان که اغلب از کانال‌های اصولگرای مخالف دولت هستند، نوشته بودند که آقای جهانگیری این اظهارات را در جمع تعدادی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی بیان کرده است.

اندکی پس از انتشار این سخنان، معاون اول رئیس جمهور با تکذیب آنها، این سخنان را «سراسر دروغ» توصیف کرد.

اسحاق جهانگیری همچنین در نامه‌ای به وزیر اطلاعات از او خواست تا «نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با این گونه مراکز که هدفی جز تضعیف و تخریب دولت و رئیس جمهور و نیز تشویش افکار عمومی ندارند» اقدام کند.

سخنگوی دولت حسن روحانی نیز در توضیح علت این مسئله گفته که «عده‌ای علاقه‌مند نیستند که خدمات دولت آن طور که هست به مردم منتقل شود. پس تلاش می‌کنند در پایان دوره دولت یازدهم، با ایجاد ابهام و سوال‌افکنی و حتی ایجاد انحراف ذهنی در افراد، این خدمات را مخدوش کنند».

حملات اصولگرایان و مخالفان به دولت حسن روحانی به ویژه عملکرد دولت در حوزه مسائل اقتصادی طی هفته‌های گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است.