۲۰۱۴ به روایت تصویر؛ ابولا، ‌اوکراین، ‌اسکار

حواشی جنیفر؛ جنیفر لارنس در سال ۲۰۱۴ خبرساز بود. هم اسکار گرفت، هم انتشار عکس‌های خصوصی او جنجال به پا کرد و هم این‌که فیلم «بازی‌های گرسنگی» با بازی او،‌ پرفروش شد.  

سلفی اسکاری‌ها؛ اسکار هشتاد و ششم یک لحظه تاریخی داشت که در تاریخ این جایزه ثبت شد. عکس «سلفی» گرفته شده توسط بازیگران و مجری مراسم،‌ به سرعت به یکی از پربیننده‌ترین عکس‌های شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. 

سال ابولا؛ یک پدیده مهلک به نام «ابولا» در  سال گذشته،‌ جان بسیار را در برخی کشورها به خصوص در آفریقا گرفت. هنوز هم بیم ابتلا به این بیماری در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد.

سایه خونین داعش؛‌ اعلام خلافت گروه موسوم به داعش در برخی شهرهای عراق و سوریه،‌ سالی پر از خون و خشونت را برای خاورمیانه رقم زد.

مدرسه در خون؛‌ حتی کودکان یک مدرسه هم از حملات تروریستی درامان نماندند و طالبان با حمله به یک مدرسه، کودکان بسیاری را به قتل عام رساند.

تاج و تخت و ملکه؛‌ سریال «بازی‌های تاج و تخت»، ‌از پربیننده‌ترین مجموعه‌های سال ۲۰۱۴ بود. در این سال ملکه الیزابت،‌ از استودیوی ساخت این سریال، ‌که محصول شبکه  HBO است، بازدید کرد.

جنجال روسی؛ روسیه و اوکراین سال پر چالشی را با یکدیگر سپری کردند. در عکس، دو زن اوکراینی مشغول تماشای سربازان روسی هستند.

خرابه‌ای به نام سوریه؛‌ پس از جنگ‌های دولت اسد با مخالفانش، پای داعش هم به درگیری‌های سوریه باز شد تا ویرانی‌های این کشور،  بیش از پیش شود.

تیم آلمان چهارمین جام قهرمانی‌اش را در پایان جام جهانی برزیل بر سر دست کشید تا نخستین تیم اروپایی باشد که این جام را در آمریکای جنوبی از آن خود می‌کند.

ثبات مصری؛ مصر در سال گذشته، آرامش بیشتری را نسبت به یکی دو سال قبل تجربه کرد. ثبات نسبی بر این کشور حاکم شده و از آن سو،‌ حسنی مبارک هم از اکثر اتهاماتش،‌ تبرئه. ‌

اپل بی جابز؛‌ محصولات جدید شرکت اپل در حالی در سال ۲۰۱۴ رونمایی شدند که خبری از بنیان‌گذار افسانه‌ای آن،‌ استیو جابز نبود. در این مراسم از گوشی‌های جدید آیفون و هم‌چنین ساعت هوشمند آن، ‌رونمایی شد.

معمای مالزی؛ سقوط و ناپدید شدن دو هواپیما از خطوط هواپیمایی مالزی،‌ سال پرحادثه‌ای برای آسمان شرق آسیا رقم زد.

اعتراض آمریکایی؛  سفیدپوستان و رنگین پوستان آمریکایی،‌ طی چند ماه گذشته به بهانه‌های مختلف، ‌برای مبارزه با تبعیض نژادی دست به اعتراض و تظاهرات زدند.

خوشحال‌های شمالی؛ مراسم شب سال نو در کره شمالی. شعار مراسم،‌ این بود: «ما خوشحال‌ترین در جهان هستیم!»