«اوباما همچنان محبوبترين مرد آمريکا»

سال ۲۰۱۰ برای باراک اوباما از جهات گوناگون سال بسیار دشواری بود و شايد کمتر کسی آرزو می کرد که در جايگاه اوباما قرار داشته باشد. با اين حال وی سال جاری را با نتايج خوبی به پايان می‌برد و تا کنون توانسته است علیرغم مخالفت جمهوری خواهان در کنگره آمریکا، بسیاری از طرح ها و لوايح مورد نظر خود را به تصويب برساند.

همچنین، طبق نتايج نظرسنجی موسسه « گالوپ» و « يو اس تودی » که روز دوشنبه منتشر شد، وی از نظر مردم آمریکا، همچنان محبوبترین مرد آمریکا است.

طبق نتايج اين نظرسنجی، حدود ۲۲ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که به نظر آنها رييس جمهور آمريکا تحسین‌برانگیزترین در اين کشور است. اين سومين سال متوالی است که باراک اوباما در نظر سنجی های سالانه چنين موقعيتی را در افکار عمومی اين کشور کسب می کند.

دراين نظر سنجی ، جورج دبليو بوش با اخذ پنج درصد از نظر پاسخ دهندگان در مقام دوم قرار گرفته است و پس از وی به ترتیب بيل کلينتون، نلسون ماندلا و بيل گيتس در مقام های بعدی قرار دارند.

هيلاری کلينتون وزير خارجه نيز در ميان زنانی که از سوی مردم آمريکا مورد تحسين هستند در مقام اول جای دارد. پس از هيلاری کلينتون و در مقام دوم، يکی از رقبا و دشمنان سرسخت باراک اوباما يعنی سارا پیلين، فرماندار سابق ايالت آلاسکا و از چهره های اصلی حزب جمهوری خواه در قرار دارد.

دليل تحسين از خانم پیلین تاثير او بر ارزش‌های مذهبی در جامعه آمريکا قيد شده است. همچنین در نظرسنجی ديگری که توسط روزنامه «يو اس تودی» انجام شده است سارا پیلين در صدر فهرست کسانی قرار دارد که از نظر فعاليت و موضوعات مذهبی در سال ۲۰۱۰ خبر ساز بوده اند.

بر اساس نظرسنجی «یو اس تودی» پس از خانم پیلين، دو نفر ديگری که مشترکا در اين نظر سنجی در مقام دوم قرار گرفته اند پاپ بنديکت، رهبر کاتوليک های جهان و عبدالفيصل رئوف روحانی مسلمانی است که طرح بنای مرکز اسلامی را در کنار ساختمانهای يادبود حملات يازده سپتامبر پيشنهاد کرده است.