حمله سایبری به وب‌سایت رسمی دولت آلمان برای دومین روز

دیدار آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ساعاتی پس از حمله سایبری به وبسایت‌های دولت آلمان انجام شد

با گذشت یک روز از حمله سایبری به وب‌سایت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، هنوز دولت آلمان نتوانسته است به این وب‌سایت دسترسی کامل داشته باشد و بسیاری از بخش‌های اصلی آن از دسترس خارج است.

خبرگزاری بلومبرگ روز پنج‌شنبه، ۱۸ دی، به نقل از استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان، گزارش داد که متخصصان همچنان تلاش می‌کنند اثرات حمله سایبری روز گذشته را خنثی کنند.

آقای زایبرت پیش از این تاکید کرده بود که حملات سایبری یادشده توسط «چند سیستم‌ خارجی» انجام شده است. این حملات محدود به وب‌سایت خانم مرکل نبود، بلکه وب‌سایت‌های پارلمان آلمان و وزارت خارجه این کشور را نیز شامل می‌شد.

با این حال وب‌سایت پارلمان و وزارت خارجه آلمان از امروز (پنج‌شنبه) بار دیگر آن‌لاین و قابل دسترس هستند.

مسئولیت این حملات را یک گروه هوادار روسیه به نام سایبربرکوت برعهده گرفته است. این گروه روز چهارشنبه با انتشار پیامی خطاب به دولت آلمان از آن خواست که «حمایت سیاسی و اقتصادی» خود از حکومت اوکراین را متوقف کند.

به گفته شان سولیوان، مشاور امنیتی شرکت اف – سکیور، حملات سایبری به وب‌سایت‌های دولت و پارلمان آلمان احتمالا از نوع DDOS است که با حجم بالای درخواست‌ها، سر‌ـ‌ور را از کار می‌اندازد.

در همین حال اوکراین تاکید کرده است که سازمان‌های امنیتی روسیه پشت این حملات سایبری قرار دارند.

خبرگزاری رویترز اظهارات آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین، را بازتاب داده است که خطاب به دستگاه‌های امنیتی روسیه می‌گوید که آنها باید از صرف مالیات مردم این کشور برای حمله سایبری علیه وب‌سایت‌های پارلمان و دولت آلمان خودداری کنند.

آلمان در کنار متحدان اروپایی خود و آمریکا از حکومت جدید اوکراین در برابر روسیه حمایت می‌کند و تاکید دارد که مسکو نباید در امور داخلی اوکراین دخالت کند.

روز چهارشنبه نیز خانم مرکل با نخست وزیر اوکراین در برلین دیدار داشت. حملات سایبری یادشده ساعاتی قبل از این دیدار انجام شد.