علی خامنه‌ای می‌گوید اگر لازم باشد، ایران در آینده هم به اسرائیل حمله می‌کند

علی خامنه‌ای و رؤسای قوای سه‌گانه در مراسم بزرگداشت حسن نصرالله، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان، در تهران

رهبر جمهوری اسلامی ایران با ستایش از حملهٔ موشکی شامگاه ۱۰ مهر سپاه پاسداران به خاک اسرائیل گفت در آینده هم در صورت نیاز، این اقدام «تکرار» خواهد شد.

علی خامنه‌ای که در خطبه‌های نمازجمعه ۱۳ مهر تهران سخنرانی می‌کرد، حمله موشکی ایران را «کار درخشان نیروهای مسلح» خواند و گفت که این یک اقدام «کاملاً قانونی و مشروع بود».

او افزود: «کاری که نیروهای مسلح ما کردند کمترین کاری بود که در برابر اسرائیل انجام دادند. ما در انجام این وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب. آنچه که منطقی و معقول است، به نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی، در وقت خود انجام می‌گیرد و در آینده هم اگر لازم شد باز هم انجام می‌گیرد».

این دومین حضور علی خامنه‌ای در انظار عمومی پس از حملات موشکی به اسرائیل است که در جریان آن حدود ۲۰۰ موشک به خاک این کشور شلیک شد.

بیشتر در این باره: ایران با حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به خاک اسرائیل حمله کرد؛ یک کارگر فلسطینی کشته شد

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که که این حمله را در «انتقام» از کشته شدن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، عباس نیلفروشان، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حوزه‌های لبنان و سوریه، و اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی گروه افراطی حماس، انجام داده است.

رهبر جمهوری اسلامی در ابتدای سخنرانی خود گفت که «امروز بیشتر صحبت من با برادران لبنانی و فلسطینی است. احکام دفاعی اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است. هیچ کسی بر اساس قانون بین‌المللی حق ندارد به حزب‌الله لبنان اعتراض کند که چرا از مردم غزه دفاع می‌کنید».

خامنه‌ای با دفاع از حمله گروه افراطی حماس به خاک اسرائیل در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» که ۱۵ مهر پارسال انجام شد، آن را یک «حرکت قانونی و بین‌المللی» خواند و گفت که در این اقدام «حق با فلسطینی‌ها بود».

گروه حماس در فهرست تروریستی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد. ایالات متحده، حزب‌الله را نیز یک سازمان تروریستی می‌داند، اما اتحادیه اروپا شاخهٔ نظامی آن را در فهرست سیاه خود قرار داده و شاخهٔ سیاسی‌اش را تروریستی نمی‌داند. شاخه سیاسی حزب‌الله در پارلمان لبنان هم نمایندگانی دارد.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه گفت «نه تنها هیچ محکمه و سازمان بین‌المللی در این زمینه حق ندارد به ملت فلسطین در دفاع از کشور خود اعتراض کند»، بلکه کشورها و گروه‌هایی چون حزب‌الله لبنان هم که با «انجام وظیفه» به فلسطینی‌ها کمک می‌کنند، کمک‌شان «مشروع» است.

خطبه دوم نمازجمعه علی خامنه‌ای به زبان عربی ایراد شد که او خطاب به ملت فلسطین و لبنان، وعده «ترمیم ویرانی‌ها»، «پیروزی مقاومت» و «شکست اسرائیل» را داد.

با استفاده از گزارش‌های وب‌سایت علی خامنه‌ای و رادیو فردا/ب.ب/ ک.ر