سنتکام: چهار تن از اعضای ارشد داعش در ماه اوت در عراق کشته شدند

تصویری آرشیوی از عملیات مشترک سربازان آمریکایی و عراقی

ارتش آمریکا اعلام کرد اواخر ماه میلادی گذشته، اوت، چهار تن از اعضای ارشد گروه حکومت اسلامی (داعش) در عملیات نیروهای آمریکایی در غرب عراق کشته شده‌آند.

اطلاعیه رسمی سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، روز جمعه ۲۳ شهریور منتشر شده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده یکی از این چهار نفر را «احمد حمید حسین عبدالجلیل الیثاوی» معرفی کرده که «مسئولیت» عملیات‌ داعش در عراق را بر عهده داشت.

سه نفر دیگر شامل «ابوهمام» ناظر بر همه عملیات در غرب کشور، «ابوعلی التونسی» که بر توسعهٔ فنی نظارت می‌کرد و «شاکر عبد احمد» که مسئول عملیات نظامی در غرب عراق بود، هستند.

ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام، در این بیانیه اعلام کرد: «سنتکام به شکست پایدار داعش که همچنان ایالات متحده، متحدان و شرکای ما و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، متعهد است».

بیشتر در این باره: در عملیات مشترک آمریکا و عراق ۱۵ عضو داعش کشته شدند

سنتکام پیش از این اعلام کرده بود که ایالات متحده با مشارکت نیروهای امنیتی عراق، با حمله به مواضع گروه داعش در غرب عراق در ۲۹ ماه اوت، بیش از ۱۲ نفر از افراد این گروه را که «مسلح به سلاح‌، نارنجک‌ و کمربند انفجاری انتحاری» بودند، از پای درآوردند.

هفت سرباز آمریکایی نیز در جریان این حمله زخمی شدند. بر اساس اعلام سنتکام، نشانه‌ای حاکی از آسیب به غیرنظامیان در این عملیات دیده نشده است.

سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود که در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، عراق اعلام تاریخ پایان حضور ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در این کشور را به تعویق انداخته است.

ایالات متحده در حال حاضر تقریباً ۲۵۰۰ سرباز در عراق دارد که از دسامبر ۲۰۲۱، زمانی که ارتش ایالات متحده پایان نقش عملیاتی خود را در این کشور اعلام کرد، در ظرفیت «مشاوره و کمک» در عراق فعالیت می‌کنند.