ابراز نگرانی فرانسه نسبت به وضعیت سلامتی یک شهروند فرانسوی-ایرلندی زندانی در ایران

برنارد فیلن، شهروند فرانسوی-ایرلندی، از سه ماه پیش در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی است

فرانسه نسبت به وضعیت سلامتی برنارد فیلن، شهروند فرانسوی-ایرلندی، که از سه ماه پیش در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی است، ابراز نگرانی شدید کرد.

آن کلر لوژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، روز سه‌شنبه ۲۷ دی گفت که وضعیت سلامتی این شهروند زندانی «شکننده است و نیاز به نظارت پزشکی مناسب دارد که در محل بازداشت وی ارائه نمی‌شود».

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین افزود که این کشور در ارتباط با دولت ایرلند تلاش‌های خود را برای آزادی «بدون تاخیر» این زندانی افزایش می‌دهد.

بیشتر در این باره: رسانه‌های ایرلند: یک ایرلندی با گذرنامه فرانسوی در مشهد زندانی است

کارولین، خواهر آقای فیلن، به خبرگزاری فرانسه گفت که برادرش روز دوشنبه اعتصاب غذای خشک را آغاز کرده است. این در حالی است که این زندانی از ابتدای سال جاری میلادی اعتصاب غذای تر کرده بود.

کارولین فیلن با اشاره به این‌که خودش و پدر ۹۷ ساله‌شان «بسیار نگران» وضعیت آقای فلین هستند، گفت: «او در حال حاضر خوب نیست. وزن کم کرده است».

پیشتر وزارت خارجه جمهوری ایرلند اعلام کرده بود که دولت این کشور و فرانسه با همکاری یکدیگر اقدامات برای آزادی برنارد فیلِن را که در ماه اکتبر در ایران بازداشت شده است ادامه می‌دهند.

برنارد فیلِن، شهروند ۶۴ ساله که مشاور جهانگردی است و در پاریس زندگی می‌کند از سوی جمهوری اسلامی ایران به «تبلیغ علیه نظام» و «عکسبرداری از ماموران انتظامی و امنیتی» متهم شده و در زندان وکیل آباد مشهد زندانی است.

به گفته خواهر این زندانی دوتابعیتی، او اکنون «گرفتار» روابط پرتنش میان پاریس و تهران شده است.

جمهوری اسلامی در جریان اعتراضات سراسری از بازداشت تعدادی از اتباع اروپایی خبر داد و مدعی شد که بازداشت‌شدگان در اعتراضات نقش داشته‌اند.

تهران متهم است که با بازداشت خودسرانه اتباع خارجی در پی پیش بردن مطالبات خود از کشورهای خارجی است. اما کشورهای غربی با «گروگان‌گیری» خواندن این اقدام جمهوری اسلامی، آن را محکوم کرده‌اند.